Resolució
Q-04226/2008 Disconformitat amb la resposta de l'Ajuntament de Badalona a una demanda per fer accessible la vorera d'un carrer.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 03/10/2008
Data de l'últim moviment 11/05/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Badalona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa es va adreçar a l'Ajuntament de Badalona per sol·licitar que es garantís l'accessibilitat de la vorera on té el seu domicili i la regulació de l'aparcament dels cotxes de davant del seu portal atès que té un fill que va amb cadira de rodes i la mobilitat a la vorera li resulta molt complicada.

Contingut

L'Àrea d'Urbanisme i Territori de l'Ajuntament de Badalona indica que en relació amb la regulació de l'aparcament en el carrer on viu la persona interessada, el portal del seu domicili està situat entre dos espais comercials que tenen la pertinent placa de prohibició d'estacionament. 

Quant a l'adaptació de la vorera, la regidora del districte ha encomanat a aquesta àrea de l'Ajuntament un avantprojecte per definir una obra d'accessibilitat i senyalització de tot el carrer amb la intenció d'exposar-lo un cop aprovat a una assemblea oberta als veïns, a les associacions de veïns i a l'associació de mares i pares d'alumnes (AMPA) d'una escola propera per tal d'impulsar el procediment de reforma i dur a terme les actuacions corresponents.

El síndic sol·licita a l'Ajuntament de Badalona que el mantingui al corrent sobre les actuacions que dugui a terme per agilitzar aquest procés i a més a més li recorda el deure de totes les administracions de resoldre expressament i en un termini raonable les peticions que li adrecen les persones interessades amb les úniques excepcions previstes expressament per la normativa vigent. D'acord amb això, el Síndic recorda a l'Ajuntament de Badalona que ha de donar part a les peticions formulades per la persona interessada.

Així mateix, aquesta institució destaca que s'han sobrepassat els terminis de resposta a la institució fixats per la normativa reguladora del Síndic de Greuges i d'acord amb la qual les autoritats i el personal al servei de les administracions han de col·laborar amb el Síndic en les seves investigacions, i que aquest cas no és un exemple de bona col·laboració amb la institució.

Tramitació

Data Administració Tràmit

15/10/2008 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/02/2009 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/03/2009 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/11/2009 Ajuntament de Badalona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament de Badalona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/03/2011 Ajuntament de Badalona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/04/2011 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/05/2011 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
11/05/2011 Ajuntament de Badalona Resolució