Resolució
Q-04226/2012 Retard en la tramitació d'un expedient de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 06/06/2012
Data de l'últim moviment 13/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en la tramitació del seu expedient de renda mínima d'inserció, que té aprovat des de l'1 de juny de 2011. 

Exposa que va començar a cobrar la prestació el mes de març de 2012 però que li queda pendent cobrar els endarreriments.

Contingut

El Síndic ha rebut l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom en què s'indica que queda pendent el pagament de les mensualitats corresponents al període de juny de 2011 a gener de 2012, que no s'han pogut fer efectives encara per manca de disponibilitat de tresoreria. 

El Síndic, doncs, recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que convindria que aquests endarreriments es fessin efectius com més aviat millor, a fi de satisfer convenientment els drets de la persona interessada.

A més, caldria que el Departament donés resposta expressa a la reclamació presentada pel promotor i l'informés expressament de les quanties que té reconegudes, les que se li han abonat i les que queden pendents de pagament, a banda de les raons per les quals no s'han pagat encara i, si és possible, les previsions per fer-les efectives.

En aquest sentit, cal recordar que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan aquestes persones formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. Aquest és un principi bàsic de la bona pràctica administrativa, i en aquest sentit el Síndic es remet al Codi de bones practiques administratives aprovat per aquesta institució l'any 2009.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/10/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/11/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
08/12/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
31/10/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/12/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
26/01/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
13/02/2015 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-01067/2012
Q-06687/2011