El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en la tramitació del seu expedient de renda mínima d'inserció, que té aprovat des de l'1 de juny de 2011.
Exposa que va començar a cobrar la prestació el mes de març de 2012 però que li queda pendent cobrar els endarreriments.
El Síndic ha rebut l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom en què s'indica que queda pendent el pagament de les mensualitats corresponents al període de juny de 2011 a gener de 2012, que no s'han pogut fer efectives encara per manca de disponibilitat de tresoreria.
El Síndic, doncs, recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que convindria que aquests endarreriments es fessin efectius com més aviat millor, a fi de satisfer convenientment els drets de la persona interessada.
A més, caldria que el Departament donés resposta expressa a la reclamació presentada pel promotor i l'informés expressament de les quanties que té reconegudes, les que se li han abonat i les que queden pendents de pagament, a banda de les raons per les quals no s'han pagat encara i, si és possible, les previsions per fer-les efectives.
En aquest sentit, cal recordar que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan aquestes persones formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. Aquest és un principi bàsic de la bona pràctica administrativa, i en aquest sentit el Síndic es remet al Codi de bones practiques administratives aprovat per aquesta institució l'any 2009.