Resolució
Q-04231/2013 Demora en la reactivació d'una prestació de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 28/05/2013
Data de l'últim moviment 30/06/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en la reactivació de la seva prestació de renda mínima d'inserció, que va ser tramitada mitjançant els serveis socials bàsics de Cornellà de Llobregat, després que la promotora finalitzés una activitat laboral.

Contingut

El Síndic posa de manifest que ha transcorregut ja més d'un any des del moment en què es va valorar que era procedent la represa de la prestació sense que s'hagi fet efectiva, i ni tan sols consta que s'hagi emès resolució expressa. 

Cal tenir en compte que la normativa reguladora de la renda mínima d'inserció estableix expressament que la prestació s'ha de reprendre si desapareixen les circumstàncies que n'han motivat la suspensió. Així ho disposa l'article 22 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol. 

D'altra banda, cal valorar molt especialment les conseqüències i els perjudicis extremadament greus que es poden produir quan les persones es troben en una situació de necessitat que, objectivament valorada, necessita aquest suport econòmic, i no reben la prestació. 

Per tant, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que es dicti sense més demora resolució sobre aquesta sol·licitud, i que es reprengui el pagament de la prestació de renda mínima d'inserció a nom de la promotora a partir de la proposta de represa, en la quantia que correspongui segons les circumstàncies del moment.

En cas que durant aquest temps, amb posterioritat a la proposta de reactivació referida, s'hagin produït canvis en la situació de la unitat de convivència que determinin modificacions en la percepció de la prestació, el Síndic suggereix que s'avaluïn i es dicti resolució en conseqüència, la qual hauria de ser convenientment motivada i notificada a la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

29/05/2013 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Acusament de recepció
18/06/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/08/2013 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/01/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
24/01/2014 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
06/03/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/06/2014 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Irregularitat
06/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
30/06/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
30/06/2014 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Comunicació a l'Ombudsman del seguiment finalitzat