La persona interessada exposa la seva queixa envers Base Gestió d'Ingressos de la Diputació de Tarragona pel requeriment que li efectua de l'impost de béns immobles (en endavant IBI) corresponent a l'exercici del 2004 per la compra d'una finca, atès que indica que en el moment de comprar-la, l'any 2004, l'Administració li va emetre un certificat segons el qual no hi havia deutes pendents sobre aquesta finca.
En l'informe de resposta rebut per Base Gestió d'Ingressos, s'indica que el termini de pagament del rebut de l'IBI del 2004 era del 25 de juny al 25 d'agost de 2004, per la qual cosa en la data en què es va emetre el certificat no hi havia cap deute pendent.
El Síndic no pot entendre que la informació certificada no fos correcta, ja que cal tenir en compte que l'exigibilitat del pagament de l'IBI pot ser en data posterior a l'1 de gener. D'altra banda, a l'empara de l'article 64 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'Administració pot derivar la responsabilitat de les quotes pendents de l'IBI pel deutor principal a l'adquirent del bé.
No obstant això, i atès que la informació facilitada en el certificat va induir la persona interessada a confusió, el Síndic recomana a l'Administració la conveniència de millorar la informació dels certificats emesos sobre els deutes pendents per evitar situacions que puguin induir a error i li recorda el deure de proporcionar una informació clara i de qualitat.