En l'informe tramès pel Departament de Salut s'exposa que el CAP El Castell, de Castelldefels, disposa de bons professionals, si bé de vegades hi pot haver situacions difícils de resoldre, i s'expressa la voluntat de millorar la qualitat de l'atenció als usuaris.
D'altra banda, atès que no consta que s'hagi donat resposta al promotor, el Síndic recorda al Departament que els usuaris dels serveis sanitaris públics tenen dret a presentar i rebre resposta, en un termini raonable, a les reclamacions que formulin amb relació al funcionament d'aquests serveis i a l'atenció rebuda.
Es tracta d'un dret reconegut per la legislació sanitària i per la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària, i s'emmarca també en els principis de l'actuació administrativa que reconeix la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. En la mateixa línia es decanta també el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic el setembre de 2009.
D'acord amb això, el Síndic insta el Departament de Salut a donar les instruccions oportunes perquè es faci arribar al promotor un escrit en resposta expressa a la seva reclamació, a fi d'atendre convenientment els seus drets.
Posteriorment, el Departament ha informat que la direcció del CAP El Castell va trametre un escrit al promotor el mes de febrer de 2012 en resposta a la seva reclamació. En vista d'això, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.