Els promotors de la queixa, en qualitat de successors d'una empresa, indiquen que van demanar per escrit la tramitació de l'expedient corresponent per alienació d'una parcel·la sobrera que confrontava amb una altra finca, i que, tot i aquestes sol·licituds, l'Ajuntament no els ha donat cap informació ni ha iniciat cap procediment.
A partir de la informació aportada per l'Ajuntament, el Síndic constata que la parcel·la en qüestió és un sobrant de via pública inclòs a l'inventari de béns municipals, i que la decisió sobre la seva alienació s'adoptarà un cop estigui aprovat definitivament i en vigor el nou Pla d'ordenació urbanística municipal.
No obstant això, no es diu res sobre la resposta escrita que s'ha donat a la sol·licitud dels promotors de la queixa, per la qual cosa el Síndic recorda a l'Ajuntament de Llorenç del Penedès que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades.