Resolució
Q-04348/2010 Disconformitat amb les dificultats d'accés a diversa documentació i a la història clínica a l'Hospital Clínic.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Dret a l'historial mèdic i testament vital
Data d'inici 20/09/2010
Data de l'últim moviment 30/11/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra la seva disconformitat amb les dificultats d'accés a diversa documentació i a la pròpia història clínica sol·licitada a l'Hospital Clínic de Barcelona, en relació amb un ingrés de la seva muller per intervenir-la de diverticles.

Segons explica, l'Administració sanitària li va denegar de forma implícita la documentació, ja que no va donar resposta a la seva reclamació. La persona interessada es queixa també del silenci del Departament de Salut a la reclamació que hi va adreçar.

Contingut

El Servei Català de la Salut indica que l'Hospital Clínic i Provincial de Barcelona entén que s'ha lliurat tota la documentació a la pacient, ja que disposa de la informació conservada per l'Hospital.

Indica també que la documentació clínica sol·licitada en la primera petició del promotor, del 8 de juny de 2010, li va ser lliurada el 2 de juliol de 2010, i que el 13 de juliol de 2010 va formular una altra petició de documentació, la qual se li va trametre el 27 de juliol de 2010. 

Finalment, manifesta que l'Hospital Clínic va enviar al promotor una darrera tramesa de documentació, el 12 de maig de 2011, arran d'una notificació del Servei Català de la Salut.

Altrament, indica que en cap moment no s'ha deixat de donar informació a les persones afectades i que s'ha actuat amb la màxima transparència possible, i que si la percepció del promotor ha estat una altra, la voluntat de l'hospital és demanar disculpes, ja que sempre ha estat disposat a oferir la millor atenció i amb transparència.

Vist l'informe tramès, el Síndic entén que s'ha donat al promotor tota la documentació de què disposa l'Hospital. 

Tanmateix, el promotor indica que la darrera documentació que se li va lliurar, la del 12 de maig de 2011, no l'havia sol·licitat, i així ho va reiterar. Per això, atès que la persona interessada va objectar la documentació obtinguda, el Síndic suggereix que es revisi la seva sol·licitud d'accés a la història clínica de la seva dona i que, ateses les seves demandes específiques de dades clinicoassistencials, se li doni còpia de les dades i dels fulls de curs clínic de la seva muller, de tractament i d'informes que va sol·licitar, d'acord amb allò que disposa l'article 10 de la Llei 21/200, de 29 de desembre, modificada per llei 16/2010, del 3 de juny.

Altrament, atès que es considera que la persona interessada no ha obtingut les dades i la documentació que va sol·licitar i no està conforme amb la documentació rebuda, el Síndic suggereix també que es faci efectiu el dret previst a l'article 13 de la Llei esmentada, a fi que el promotor pugui accedir a la documentació sol·licitada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/11/2010 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/01/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/06/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració posterior a la primera
18/07/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/10/2011 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
19/01/2012 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
27/04/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/11/2012 Departament de Salut Resolució
30/11/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat