Resolució
Q-04360/2011 Desacord amb les qualificacions atorgades a un alumne escolaritzat a un centre escolar de Pallejà.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Organització i planificació del sistema escolar
Data d'inici 01/07/2011
Data de l'últim moviment 18/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació del director d'un centre escola de Pallejà vers la denegació al seu fill del dret a revisió de notes de les assignatures de Castellà i Física i Química i la denegació de l'acreditació de l'educació secundària obligatòria.

Contingut

Tenint en compte l'informe tramès pel Departament d'Ensenyament, el Síndic no observa cap indici d'irregularitat en la qüestió inicial que planteja el promotor de la queixa, referida a les qualificacions atorgades al seu fill i a l'existència de tracte discriminatori.

Tot i això, la resolució de la reclamació presentada per la persona interessada li va ser notificada el 20 de setembre, un cop ja iniciat el curs acadèmic.

Per tant, tot i que la normativa reguladora del procediment administratiu estableix amb caràcter general un termini de resolució de tres mesos, el Síndic considera que en aquests supòsits la resolució hauria de ser emesa i notificada amb anterioritat a l'inici de curs, per tal que l'alumne i la família puguin tenir coneixement del resultat d'aquesta reclamació i, per tant, saber amb antelació si l'alumne ha de repetir curs o l'ha superat.

En aquest cas, mentre que la resolució té data de 9 de setembre en l'encapçalament, just abans de l'inici de curs, la data de notificació va tenir lloc el 20 de setembre, més d'una setmana després. D'acord amb això l'alumne va començar el curs sense saber si la reclamació relativa a les qualificacions havia estat o no estimada, tot i que es va posar en contacte amb el Departament d'ensenyament diverses vegades per mitjà de correu electrònic.

En aquest sentit, el Síndic considera que el Departament hauria de fer un esforç per assegurar que les reclamacions relatives a qualificacions finals puguin ser resoltes abans d'iniciar el curs, i evitar així situacions d'incertesa com la que ha afectat la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/07/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/09/2011 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/11/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/11/2011 Departament d'Ensenyament Resolució