Tenint en compte l'informe tramès pel Departament d'Ensenyament, el Síndic no observa cap indici d'irregularitat en la qüestió inicial que planteja el promotor de la queixa, referida a les qualificacions atorgades al seu fill i a l'existència de tracte discriminatori.
Tot i això, la resolució de la reclamació presentada per la persona interessada li va ser notificada el 20 de setembre, un cop ja iniciat el curs acadèmic.
Per tant, tot i que la normativa reguladora del procediment administratiu estableix amb caràcter general un termini de resolució de tres mesos, el Síndic considera que en aquests supòsits la resolució hauria de ser emesa i notificada amb anterioritat a l'inici de curs, per tal que l'alumne i la família puguin tenir coneixement del resultat d'aquesta reclamació i, per tant, saber amb antelació si l'alumne ha de repetir curs o l'ha superat.
En aquest cas, mentre que la resolució té data de 9 de setembre en l'encapçalament, just abans de l'inici de curs, la data de notificació va tenir lloc el 20 de setembre, més d'una setmana després. D'acord amb això l'alumne va començar el curs sense saber si la reclamació relativa a les qualificacions havia estat o no estimada, tot i que es va posar en contacte amb el Departament d'ensenyament diverses vegades per mitjà de correu electrònic.
En aquest sentit, el Síndic considera que el Departament hauria de fer un esforç per assegurar que les reclamacions relatives a qualificacions finals puguin ser resoltes abans d'iniciar el curs, i evitar així situacions d'incertesa com la que ha afectat la persona interessada.