El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties que li provoca el soroll dels clients d'un bar ubicat davant del seu habitatge. Indica que ha trucat a la Policia Local en diverses ocasions però que li han comunicat que no podien fer-hi res.
L'Ajuntament ha informat que el 12 d'agost de 2015 va indicar per escrit al titular de l'establiment la necessitat que adoptés les mesures necessàries per tal que els seus clients no pertorbessin el descans dels veïns. Tot i això, el promotor exposa que la situació no ha millorat i que durant el mes d'agost les molèsties fins i tot es van agreujar.
D'acord amb el que estableix l'article 5.2. h) de la Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives, els espectadors, els participants i els usuaris dels espectacles públics i de les activitats recreatives tenen l'obligació d'adoptar una conducta, a l'entrada i a la sortida de l'establiment, que garanteixi la convivència entre els ciutadans i no destorbi el descans dels veïns, i no malmetre el mobiliari urbà que hi hagi a l'entorn d'on es duu a terme l'espectacle o l'activitat.
Així mateix, tant les administracions competents com les persones responsables dels establiments oberts al públic, dels espectacles públics i de les activitats recreatives han de garantir la convivència ordenada entre els espectadors, els participants i els usuaris d'aquests establiments i la resta de ciutadans, especialment els que viuen a prop dels llocs on es duen a terme aquestes activitats, amb ple respecte als drets d'aquestes persones (article 2 de la Llei 11/2009, de 6 de juliol).
Per aquest motiu, i a fi d'evitar la situació actual de molèsties per sorolls generada pels clients d'aquesta activitat, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Pineda de Mar, d'una banda, que la Policia Local faci un seguiment de l'activitat, especialment en l'horari de tancament, als efectes de dissuadir l'acumulació de clients a la sortida del local i les conseqüents molèsties als veïns; i de l'altra, que incoï expedients sancionadors als clients i al titular de l'activitat, quan la Policia Local constati incompliments de la normativa d'espectacles públics i activitats recreatives i de les ordenances municipals.