El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'Hospital de Sant Joan de Reus per la suspensió, per període de vacances, de la teràpia de malalties neurodegeneratives que segueix la seva sogra.
Concretament, es queixa de la disparitat de criteris respecte de la conveniència de suspendre el tractament de la seva sogra. D'una banda, els facultatius que l'atenen a l'Institut Pere Mata van considerar que ?de cap manera i sota cap concepte podia deixar d'anar a les sessions de teràpia?; i, d'altra banda, l'Hospital Sant Joan de Reus va considerar que el fet que la pacient deixés d'acudir a un nombre molt limitat de sessions no tindria cap repercussió negativa en l'evolució de la seva malaltia i li va donar una sèrie de recomanacions generals i una sèrie d'exercicis perquè la pacient els seguís fent durant el temps que el centre romandria tancat.
No obstant això, en l'escrit que es va fer arribar al promotor el 25 d'agost de 2011 no es fa cap esment a l'opinió dels facultatius de l'Institut Pere Mata i només es transmet la reafirmació del criteri adoptat per l'Hospital Sant Joan de Reus.
Exposa que l'existència de dos criteris mèdics del tot oposats va provocar en la família una situació de desemparament que la intervenció posterior de l'Administració sanitària davant la seva reclamació no ha ajudat a dissipar.
De la informació de què es disposa es desprèn que no s'ha dut a terme l'activitat indagatòria prèvia i necessària que cal endegar davant una reclamació i que la resposta que s'ha fet arribar al promotor ha estat incompleta, ja que no s'ha donat opció a l'Institut Pere Mata de valorar si durant el període de vacances es podia suplir l'atenció presencial amb les indicacions i els exercicis que va proporcionar a la persona interessada l'Hospital Sant Joan de Reus o bé si això no era suficient i calia proposar una solució alternativa.
Així, malgrat que el Síndic ha de donar per finalitzades aquestes actuacions, recorda al Departament de Salut que en aquest cas no s'ha proporcionat una resposta completa a les qüestions que plantejava el promotor de la queixa perquè no s'ha recollit tota la informació necessària. I, en aquest sentit, el Síndic recorda, en general, la necessitat que abans de proporcionar una resposta a la persona interessada es reuneixi i s'estudiï tota la informació de què es disposi relacionada amb el cas i que, només després d'haver-ho fet, s'elabori un escrit que doni resposta a l'objecte concret de la reclamació i a totes les qüestions relacionades que pugui haver plantejat la persona interessada.