La promotora es queixa del retard del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) en la tramitació d'una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència.
La sol·licitant explica que el 3 de març de 2008 va presentar la sol·licitud. Més d'un any i mig després, el 15 d'abril de 2009, el DASC li va reconèixer un grau III i nivell 2 de dependència.
La persona interessada exposa que el Servei d'Atenció a les Persones de Lleida va enviar la resolució de grau i nivell a una adreça de la Baronia de Rialb, quan ella ha viscut sempre a Barcelona. Això ha fet que la tramitació s'hagi endarrerit.
Finalment, el 23 de setembre de 2010, el Consorci de Serveis Socials de Barcelona va emetre la resolució del Programa individual d'atenció (en endavant PIA), que determina la teleassistència i la prestació econòmica per cuidador no professional.
Així, des que la persona interessada va presentar la sol·licitud el 3 de març de 2008 fins que es va determinar el seu grau de dependència va transcórrer més d'un any, i entre aquesta resolució i la resolució del PIA gairebé un any i mig més.
L'anterior DASC ha informat que el mes de novembre es va iniciar el pagament de la prestació reconeguda.
Atès que l'objecte concret de la queixa de la persona interessada s'ha resolt, el Síndic finalitza la intervenció en aquest assumpte.
No obstant això, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família l'obligació de l'Administració de resoldre els procediments en el termini establert per la normativa que, en aquest cas, és de sis mesos, ja que des que es va presentar la sol·licitud el 3 de març de 2008 fins que efectivament s'ha emès resolució PIA i s'ha iniciat el pagament de la prestació reconeguda han passat més de dos anys i mig.