Resolució
Q-04390/2010 Manca d'actuació del Departament d'Ensenyament davant la reclamació per inseguretat de l'Escola Oficial d'Idiomes de Tarragona.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Altres ensenyaments
Data d'inici 21/09/2010
Data de l'últim moviment 24/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa de la manca de condicions de seguretat de l'Escola Oficial d'Idiomes (en endavant EOI) de Tarragona.

La persona interessada exposa la seva preocupació en cas que hi hagi un incendi o algun altre incident que requereixi una intervenció d'evacuació. També denuncia que l'edifici no compleixi els mínims de seguretat exigibles, ja que l'escala principal i l'escala d'emergència es troben pràcticament juntes. En concret, refereix que els alumnes discapacitats no poden fer el simulacre d'evacuació correctament per la perillositat i la ubicació de l'escala d'emergència. 

La promotora de la queixa explica que s'ha adreçat al Departament d'Educació en diverses ocasions, i que aquest departament ha justificat que no s'adopten les mesures per adaptar l'edifici perquè l'escola es troba en la ubicació actual de forma provisional.

Contingut

El Departament d'Ensenyament indica que els tècnics de la Secció de Prevenció de Riscos Laborals dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona han dut a terme una inspecció de les condicions de seguretat de l'EOI en data 16 de novembre de 2010.

Pel que fa al traspàs de l'EOI a la nova ubicació, el Departament exposa que el mes de novembre de 2010 es va signar entre el Departament d'Economia i Finances i l'Ajuntament de Tarragona el conveni de cessió del dret de superfície a favor de l'Ajuntament de Tarragona. D'acord amb el contingut d'aquest conveni, serà l'Ajuntament qui licitarà i executarà l'expedient de contractació de les obres de l'EOI.

Sobre les mesures de seguretat, a l'informe rebut s'indica que per tal de garantir la seguretat de l'alumnat i del personal que treballa al centre, en data 24 de novembre de 2011 va tenir lloc una reunió amb els representants dels propietaris de l'edifici per tractar d'aquest tema. De la reunió, es desprenen les conclusions següents:

1. Cal fer un estudi per millorar les condicions de seguretat i les vies d'evacuació alternatives.
2. Cal dur a terme un estudi amb tots els pressupostos inclosos.
3. Cal dur a terme una reunió amb els tècnics dels propietaris per contrastar les possibilitats de millora.

En vista del que s'exposa, es finalitza l'actuació en aquest assumpte.

Tot i això, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament el deure de vetllar pel manteniment i la seguretat dels alumnes en les instal·lacions dels equipaments educatius. 

Amb tot, demana que es faci un seguiment de l'evolució d'aquest assumpte. Per tant, sol·licita informació del resultat de la inspecció que s'ha dut a terme, de l'evolució de la construcció del nou equipament i del compliment de les mesures de seguretat esmentades.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/10/2010 Direcció General d'Atenció a la Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/03/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/03/2011 Departament d'Ensenyament Resolució
15/03/2011 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
29/04/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
17/05/2011 Departament d'Ensenyament Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
07/07/2011 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
24/01/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat