Resolució
Q-04395/2014 Queixa relativa a un procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 11/06/2014
Data de l'últim moviment 14/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Cornellà de Llobregat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Contingut

La promotora de la queixa s'ha adreçat al Síndic en representació d'una persona que té reconeguda la situació de dependència i està ingressat en una residència per a persones grans de Cornellà de Llobregat, però no rep cap prestació econòmica per atendre les necessitats derivades de la seva situació de dependència.

L'Ajuntament de Cornellà de Llobregat va informar que, arran de diversos canvis en la situació d'aquesta persona, el setembre de 2013 es va tramitar una modificació del seu programa individual d'atenció (en endavant PIA), i es va valorar com a recurs adient a les seves necessitats el recurs residencial. Va indicar també que els professionals encarregats del cas van informar la família de la persona interessada de la suspensió de les prestacions econòmiques vinculades al servei de residència anunciada per la Generalitat de Catalunya.

El Departament de Benestar Social i Família va informar que el febrer de 2014 es va dictar resolució per la qual s'establia la finalització del procediment per elaborar el PIA perquè la persona interessada estava ingressada en una plaça privada. També va informar que aquesta persona estava en llista d'espera per obtenir plaça pública en tres centres residencials. El novembre de 2014 ocupava en aquests centres el número cent-noranta-set; cent-noranta-cinc i cent-vint-i-quatre de la llista d'espera. Finalment va informar de la voluntat de tornar a activar les prestacions econòmiques vinculades al servei de residència.

Un cop estudiat a fins aquest assumpte, el Síndic ha suggerit al Departament de Benestar Social i Família que revoqui la resolució de febrer de 2014 en què s'acorda no establir el PIA de la persona interessada, que retrotregui les actuacions i que impulsi els tràmits oportuns per establir un nou PIA a aquesta persona adequat a les seves necessitats, ja sigui amb la concessió d'una plaça residencial pública o amb la concessió de la prestació econòmica vinculada al servei residencial. 

Posteriorment, el Departament ha informat que el mes de maig de 2015 es va fer la modificació del PIA de la persona interessada i se li va concedir una prestació econòmica vinculada al servei residencial i posteriorment el servei residencial amb plaça pública.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/07/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/07/2014 Ajuntament de Cornellà de Llobregat Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/07/2014 Ajuntament de Cornellà de Llobregat Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/08/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/10/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2014 Ajuntament de Cornellà de Llobregat No irregularitat
17/11/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/02/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
07/04/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
26/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
04/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/12/2015 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Irregularitat
11/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
11/12/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat
11/12/2015 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Irregularitat
11/12/2015 Síndic de Greuges Municipal de Cornellà de Llobregat Comunicació a l'Ombudsman del seguiment finalitzat
11/12/2015 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Irregularitat
14/12/2015 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

AO-06105/2013