Resolució
Q-04428/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Gavà a una sol·licitud d'un expedient de disciplina urbanística.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 23/09/2010
Data de l'últim moviment 12/04/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Gavà Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Gavà a una instància que va presentar el 13 d'octubre de 2009 en què demanava accedir a un expedient de disciplina urbanística.

En aquell escrit, la persona interessada exposava que el 22 de juliol de 2005 va presentar una denúncia per una construcció del carrer Colomeres que considerava il?legal i que, com a denunciant, considerava que tenia interès legítim d'accedir a l'expedient i obtenir-ne còpies.

Contingut

L'Ajuntament de Gavà ha tramès la resposta que es va donar a la persona interessada. Un cop estudiat el contingut, s'observa que no dóna resposta a les peticions concretes que formulava el promotor.

Per això, el Síndic recorda al consistori que l'article 12 del Text refós de la Llei d'urbanisme (en endavant TRLU) recull l'exercici de l'acció pública en matèria d'urbanisme. Això suposa que les persones que s'han adreçat a l'Administració per denunciar l'existència d'irregularitats urbanístiques han de poder conèixer el resultat de les investigacions fetes per l'Ajuntament per aclarir els fets i els actes administratius dictats. 

El síndic també recorda que el denunciant, com a persona interessada (article 19.1 TRLU), té dret a ser informat de l'estat concret de l'expedient i, alhora, té dret a accedir als arxius, als registres i als expedients administratius corresponents a procediments urbanístics finalitzats en els termes i les condicions que regula la legislació en matèria de procediment administratiu (article 19.4 del TRLU).
 
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al consistori que atengui la petició concreta de la persona interessada de veure l'estat de l'expedient, i que li faciliti les còpies de les resolucions a la seva denúncia.

En data 2 de març de 2011, el Síndic torna a reiterar el suggeriment.

Posteriorment, l'Ajuntament ha aportat còpia dels documents de data 27 de gener i 4 de març de 2011. També ha informat que el 10 de març de 2011 es va acordar iniciar de nou el procediment de legalitat urbanística - restauració de la realitat física alterada, de conformitat amb l'article 207 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme (TRLU). 

Segons indica l'Ajuntament, les obres es van dur a terme sense llicència municipal i no són legalitzables, per la qual cosa incoarà un procediment de restauració de la realitat física alterada d'acord amb l'article 191.1 del TRLU.

En conseqüència, el Síndic entén que l'Ajuntament ha acceptat els seus suggeriments pel que fa al dret de la persona interessada d'accés a l'expedient i que ha corregit la seva actuació en el sentit que demanava la persona interessada, per la qual cosa finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/10/2010 Ajuntament de Gavà Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/11/2010 Ajuntament de Gavà Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/12/2010 Ajuntament de Gavà Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/01/2011 Ajuntament de Gavà Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
02/03/2011 Ajuntament de Gavà Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/03/2011 Ajuntament de Gavà Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/04/2011 Ajuntament de Gavà Resolució