La promotora es queixa del procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i als serveis vinculats iniciat a nom de la seva mare.
Concretament, explica que no s'ha pagat la prestació econòmica vinculada al servei de residència del període entre el 31 de juliol de 2008 i el 26 de febrer de 2009.
El Departament de Benestar Social i Família comunica que, atès que s'havia detectat un error material a l'hora d'introduir les dades al sistema informàtic de dependències, en data 21 d'octubre de 2010, es va emetre una nova resolució del Programa individual d'atenció que anul·lava i substituïa l'anterior. Així mateix, informa que el pagament està pendent, però que s'ha passat la incidència al servei de prestacions de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) i que en breu es procedirà a fer-se efectiu.
Atès que l'objecte de la queixa s'ha resolt, es finalitzen les actuacions.
Tot i això, el Síndic assenyala que resulta excessiu el temps que ha transcorregut d'ençà de la presentació de la primera reclamació per manca de pagament de la prestació econòmica del període comprès entre el 31 de juliol de 2008 i el 26 de febrer de 2009 (la primera reclamació que consta que s'ha presentat és de data 17 de juny de 2009), fins que l'Administració ha detectat l'error i ha adoptat una solució (21 d'octubre de 2010).
Per això, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que s'arbitrin les mesures necessàries per agilitzar la tramitació dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, a fi de possibilitar-ne la resolució en un termini raonable, tot evitant dilacions, i atendre, de forma eficient, les necessitats de les persones amb dependència.