El Servei Català de la Salut ha tramès al Síndic la resolució de 3 de maig de 2010 sobre la sol·licitud de rescabalament de despeses que el marit de la persona interessada havia formulat, ja que s'havia adreçat a un centre privat i havia pagat el cost de 250 euros. Aquesta sol·licitud, un cop valorada, es va resoldre de manera denegatòria i així es va notificar a les persones interessades.
Aquest servei indica, també, que "es desconeixen les dates en què la persona interessada va recórrer a la medicina privada, ja que no consten a la història clínica, i que el material per obturar les càries estava disponible el mes de gener de 2010, ja que el Servei d'Atenció Primària Granollers-Mollet va iniciar l'ampliació de la cartera de serveis d'odontologia als menors nascuts l'any 2001, com és el cas del fill de la promotora, centralitzant la prestació en el CAP Sant Miquel de Granollers, motiu pel qual no va haver-hi un centre alternatiu on enviar l'infant".
Així doncs, de la informació rebuda es desprèn que es van adoptar mesures per respondre la reclamació de la persona interessada i que s'ha respost les preguntes per aclarir la situació que va motivar-la a recórrer a un centre sanitari privat.
Se'n desprèn, també, que l'assistència que es va donar a l'infant va ser la protocol·lària en la programació dels procediments del centre d'atenció primària (en endavant CAP), però que, en no disposar del material per assistir-lo, des del mes d'abril de l'any 2009 fins al mes de gener de 2010 va estar esperant que li obturessin les caries. D'això se'n pot desprendre una manca d'atenció a l'infant durant aquests vuit mesos, ja que fins al mes de gener de 2010 no es va disposar del material idoni per atendre'l.
Atès que a hores d'ara la persona interessada ha deixat caducar les accions judicials i prescriure els seus drets sobre el rescabalament de les despeses, ja que no va interposar cap reclamació prèvia a la via judicial laboral ni va interposar cap demanda davant del jutjat social, per tal de fer valer els seus drets, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte i arxiva l'expedient.
Això no obstant, i atesa la manca d'atenció odontològica al fill de la persona interessada durant més de vuit mesos, el Síndic suggereix que, en situacions similars a aquestes, quan l'usuari provi la possible desatenció en la medicina pública, s'adreci a la medicina privada i amb posterioritat sol·liciti el rescabalament del cost de la intervenció, se'n pugui efectivament rescabalar.