La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el funcionament de l'Oficina d'Orientació per a l'Accés a la Universitat.
Exposa que ha intentat trucar diverses vegades al telèfon de l'Oficina per comprovar si havia fet correctament la preinscripció a la universitat i no aconsegueix que li agafin el telèfon. També exposa que la pàgina web no és clara i que l'any passat no la van orientar correctament.
En l'informe del Departament d'Economia i Coneixement s'indica que l'Oficina d'Orientació per a l'Accés a la Universitat dóna prioritat a l'atenció presencial per tal d'evitar cues a les dependències de l'Oficina, i que enguany s'ha aconseguit plenament, gràcies també a l'increment dels reforços del personal contractat.
També s'indica que s'intenta respondre els correus electrònics amb un marge de quaranta-vuit hores, ja que la Resolució UNI/1272/2002, de 9 de maig, per la qual es regula la preinscripció i matrícula universitàries, i la Resolució ECO/1358/2011, de 17 de maig, per la qual es fa públic el calendari de preinscripció i matrícula universitàries per al curs acadèmic 2011-2012 de les universitats públiques de Catalunya i la Universitat de Vic, estableixen la via telemàtica com la via de contacte preferent amb l'Oficina.
Respecte a la via telefònica, l'informe indica que l'Oficina disposa d'un màxim de set línies d'atenció de 9 a 14 hores, ampliables els dies més conflictius de 8 a 15 hores, i que el temps mitjà de durada d'una consulta el mes de juny oscil·la entre els vuit i els deu minuts, motiu pel qual no sempre es pot satisfer tota la demanda.
Pel que fa a la claredat de la informació disponible a la web, l'informe exposa que aquesta informació s'actualitza periòdicament i que es desprèn de la major part de les consultes rebudes que s'entén majoritàriament el que s'hi explica.
I, finalment, respecte de la formació dels informadors, l'informe indica que es fan cursos intensius, es revisa de forma exhaustiva els seus coneixements i es fan reunions periòdiques per revisar conceptes.
El Síndic insta el Departament d'Economia i Coneixement a continuar prestant un servei de qualitat i a dotar de recursos necessaris l'Oficina sobretot en períodes de màxima afluència de consultes, per cobrir la demanda d'informació existent, ja sigui per via telemàtica, presencial o telefònica.
De la mateixa manera, pel que fa a la informació de la pàgina web de la Secretaria d'Universitats i Recerca, el Síndic suggereix al Departament que intenti millorar la claredat i l'extensió de la informació sobre la regulació de les condicions per a l'accés als ensenyaments universitaris oficials de grau i els procediments d'admissió a les universitats públiques espanyoles dels estudiants amb la prova d'accés superada segons normatives anteriors al Reial decret 1892/2008, de 14 de novembre, i sobre l'aplicació de les fórmules de ponderació previstes per a persones que tenien qualificacions sobre 10 i no sobre 14.
Posteriorment, el Departament d'Economia i Coneixement ha informat que està en procés d'actualitzar la informació que apareix en la pàgina web en qüestió i que treballarà perquè la informació relativa a l'accés a la universitat sigui com més entenedora millor. Atesa aquesta informació, el Síndic considera acceptat el seu suggeriment i finalitza les seves actuacions.