L'Ajuntament en un inici va exposar que l'execució de la solució proposada pels promotors de la queixa no estava inclosa en les inversions previstes per a l'any 2010 però que malgrat això s'estava valorant la possibilitat d'incloure l'actuació en una obra actualment en execució corresponent a la campanya d'arranjament de paviments.
El Síndic indica que l'article 49 del Codi d'accessibilitat de Catalunya estableix que els ajuntaments són responsables del control i del seguiment de l'accessibilitat i de la supressió de barreres arquitectòniques, i a aquest efecte han de vetllar pel compliment de l'ordenament en matèria d'accessibilitat i elaborar els plans que derivin de la seva aplicació.
A més a més, el desembre de 2008 es va completar el termini màxim assenyalat per a l'elaboració i la implantació dels plans d'adaptació i supressió de barreres arquitectòniques, de manera que el Síndic suggereix a l'Ajuntament que, si encara no s'ha executat la solució que es va proposar com a més òptima en aquest cas concret, opti per un itinerari practicable alternatiu, de manera que el veí en qüestió pugui creuar el carrer amb la màxima facilitat i seguretat.
L'Ajuntament de Blanes accepta el suggeriment del Síndic i informa que recentment s'ha executat l'obra consistent a elevar la calçada al nivell de la vorera.