Resolució
Q-04483/2008 Disconformitat amb l'internament d'una persona i queixa per la manca d'informació a la família respecte del seu diagnòstic.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 21/10/2008
Data de l'últim moviment 06/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació no irregular de l'administració
Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada mostra la seva queixa pel fet que la seva mare es troba ingressada en un centre sociosanitari contra la seva voluntat i que malgrat haver intentat durant dos anys que li tramitessin l'alta per poder fer-se'n càrrec personalment, el centre li indica que això depèn d'una valoració psicològica i del necessari consens entre tots els fills de la resident.

Contingut

El Departament de Salut informa que la mare de la persona interessada ha estat traslladada a una residència privada i que des del març de 2010 el centre sociosanitari mantenia una comunicació diària amb un dels fills, el qual va ser declarat tutor legal en el procés d'incapacitació de la mare de la promotora de la queixa.

Malgrat que el Síndic constata que les circumstàncies que van motivar la queixa han canviat i que un cop dut a terme el procés d'incapacitació qualsevol tràmit que vulgui fer la persona interessada ha de ser en els termes legalment establerts per aquests supòsits, aquesta institució assenyala que el Departament de Salut no ha proporcionat tota la informació que se li va requerir, reiterada fins a tres vegades, sobre l'aparent incoherència que hi ha entre el que s'exposa a l'informe del centre sociosanitari respecte a la inconveniència que la mare de la persona interessada fos atesa en l'àmbit domiciliari (la qual cosa desaconsellava l'alta hospitalària) amb el fet que, efectivament, aquesta sortís cada cap de setmana i passés els dies festius amb la seva filla, la promotora de la queixa.

Per aquest motiu, encara que les circumstàncies hagin canviat i aquesta informació hagi perdut rellevància per a la resolució de l'assumpte, el Síndic considera important fer-ne menció per tal que el Departament en tingui coneixement i s'evitin situacions com aquesta en el futur.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/11/2008 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/11/2008 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/01/2009 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/04/2009 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2009 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
01/07/2009 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/10/2009 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/02/2010 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/11/2010 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/07/2011 Departament de Salut Resolució
06/07/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució