El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta d'Endesa a la seva sol·licitud d'un certificat que acrediti que la setmana del 3 de març de 2011 es va produir una pujada i baixada de tensió que va afectar la seva caldera, i que necessita presentar a la seva entitat asseguradora perquè es faci càrrec de l'import de la reparació.
El Síndic no pot substituir els tribunals de justícia en la valoració de les reclamacions, i per tant, no pot decidir si la companyia és o no civilment responsable dels danys causats al promotor. Tot i això, recorda a Endesa que les respostes que es donen als usuaris han de ser fonamentades, i, en aquest cas, s'observa que la resposta és genèrica i no aporta cap element objectiu que permeti convèncer l'usuari que els danys que reclama no són responsabilitat de la companyia subministradora.
El Síndic també recorda que donar una resposta fonamentada a l'usuari -tot i la complexitat tècnica de la matèria- és, a més d'una mostra de respecte als seus drets, un exemple de la qualitat en l'atenció al consumidor i per tant, caldria valorar la possibilitat d'adoptar les mesures oportunes per acompanyar els escrits d'elements de prova objectius que confirmin la versió dels fets de la companyia.