Resolució
Q-04496/2011 Disconformitat amb la manca de resposta d'Endesa a una sol·licitud d'un certificat

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 08/07/2011
Data de l'últim moviment 09/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació no irregular de l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta d'Endesa a la seva sol·licitud d'un certificat que acrediti que la setmana del 3 de març de 2011 es va produir una pujada i baixada de tensió que va afectar la seva caldera, i que necessita presentar a la seva entitat asseguradora perquè es faci càrrec de l'import de la reparació.

Contingut

El Síndic no pot substituir els tribunals de justícia en la valoració de les reclamacions, i per tant, no pot decidir si la companyia és o no civilment responsable dels danys causats al promotor. Tot i això, recorda a Endesa que les respostes que es donen als usuaris han de ser fonamentades, i, en aquest cas, s'observa que la resposta és genèrica i no aporta cap element objectiu que permeti convèncer l'usuari que els danys que reclama no són responsabilitat de la companyia subministradora. 

El Síndic també recorda que donar una resposta fonamentada a l'usuari -tot i la complexitat tècnica de la matèria- és, a més d'una mostra de respecte als seus drets, un exemple de la qualitat en l'atenció al consumidor i per tant, caldria valorar la possibilitat d'adoptar les mesures oportunes per acompanyar els escrits d'elements de prova objectius que confirmin la versió dels fets de la companyia.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/07/2011 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/07/2011 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/02/2012 ENDESA No vulneració