Resolució
Q-04497/2010 Queixa per la manca de qualitat del subministrament elèctric i desacord amb la resposta a la reclamació pels danys causats per una avaria.

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 28/09/2010
Data de l'últim moviment 28/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa exposen que han patit talls constants de subministrament al seu domicili al llarg del darrer any, el més llarg dels quals és el que va motivar la reclamació per danys a la companyia subministradora, que ha tramès una resposta amb la qual no estan d'acord.

Contingut

En l'informe de resposta de la companyia Fecsa Endesa, s'indica que no ha pogut accedir a la reclamació dindemnització presentada per la persona interessada atès que la causa de la incidència es correspon amb una avaria fortuïta a la xarxa de distribució elèctrica.

Després de revisar la documentació tramesa per la persona interessada, el Síndic constata que aquella no va ser l'única incidència que va afectar el seu subministrament, sinó que es van registrar diversos talls durant els anys 2010 i 2011.

Per aquest motiu, sembla deduir-se que l'afectació del subministrament elèctric de la promotora de la queixa no ha estat una qüestió puntual derivada d'una avaria fortuïta, raó per la qual el Síndic considera oportú, i així mateix ho suggereix a la companyia, que s'analitzi els diferents talls de subministrament produïts i que porti a terme les revisions necessàries de la xarxa de distribució amb la finalitat de confirmar si efectivament es tracta d'una avaria puntual o si, per contra, cal dur a terme altres actuacions per garantir una qualitat i una continuïtat de la prestació del subministrament elèctric.

Així mateix, el Síndic considera oportú que un cop fetes les comprovacions anteriors s'efectuï una nova valoració de la sol·licitud d'indemnització per danys i perjudicis presentada per la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/10/2010 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/03/2011 ENDESA Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/05/2011 ENDESA Reiteració posterior a la primera
02/06/2011 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/07/2011 ENDESA Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
09/09/2011 ENDESA Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
28/11/2011 ENDESA Resolució