Resolució
Q-04500/2015 Disconformitat amb l'atenció rebuda al Centre de Serveis Socials La Marina de l'Ajuntament de Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 30/06/2015
Data de l'últim moviment 21/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

El promotor de la queixa relata una situació social i econòmica precària i exposa des dels serveis socials li han donat suport en certs àmbits, però que tot i això ha acumulat un deute pel lloguer i pels subministraments. També esposa que pateix una malaltia psiquiàtrica i que necessita prendre molta medicació que no pot pagar. Davant d'aquesta situació, es va dirigir de nou als seus serveis socials de referència (CSS La Marina) per demanar ajut per cobrir aquestes necessitats, però sense èxit. Atès que està a l'espera de rebre una comunicació sobre un ajut per a l'adquisició dels llibres escolars per als seus fills per al pròxim curs, va presentar una reclamació en data de 25 de juny de 2015 al mateix centre. Tot i això, en data 6 de juliol, la direcció del CSS La Marina li va comunicar que la recepció del centre de serveis socials no recollirà les queixes que hi presenti per escrit, atès que no disposen de registre a aquest efecte.

El Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42.1 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que els òrgans administratius que, a l'efecte de l'anotació en un registre, reben els documents dirigits a altres administracions públiques tenen l'obligació de traslladar-los a l'administració competent que pertoqui perquè conegui dels assumptes a què es refereixen..

D'acord amb tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament de Barcelona que doni resposta a la reclamació que el promotor va presentar al Centre de Serveis Socials La Marina, tenint en compte la data de presentació de l'escrit, que en aquest cas és el dia 25 de juny de 2015.

Tramitació

Data Administració Tràmit

05/08/2015 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
21/09/2015 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació