Resolució
Q-04525/2010 Disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners en relació amb la retirada sense cap autorització de diverses obres d'art d'una masia

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Patrimoni de l'Administració
Data d'inici 28/09/2010
Data de l'últim moviment 05/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Santa Coloma de Farners Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners en relació amb la retirada sense cap autorització de diverses obres d'art d'una masia propietat de la seva família. 

Exposa que l'ocupant actual de la masia no és propietari de les obres d'art ni d'altres objectes que han estat retirats per personal municipal i que, a més, no hi ha cap document que justifiqui l'actuació municipal.

En aquest sentit, el promotor diu que ha intentat contactar sense èxit amb l'Ajuntament per tal que es retorni el patrimoni de la seva família.

Contingut

L'Ajuntament de Santa Coloma de Farners exposa la bona relació de l'artista que ocupa la masia amb l'Ajuntament, la cessió que ha fet de moltes de les seves obres al municipi i el fet que es pretén utilitzar l'Ajuntament perquè resolgui un contenciós familiar quan aquest no té competències per determinar qui és el propietari o quins són els drets que cadascú té sobre les obres. 

El Síndic coincideix amb l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners en el fet que no pertoca a l'Ajuntament dirimir en conflictes de caire privat que, en tot cas, s'han de resoldre en l'àmbit de la jurisdicció civil. Ara bé, per tal de determinar que l'actuació municipal no ha estat constitutiva d'una via de fet, el Síndic demana que s'ampliï la informació sobre aquest afer. 

En aquest sentit, el Síndic demana a l'Ajuntament una còpia del document en virtut del qual l'artista en qüestió va cedir a l'Ajuntament determinades obres que estaven al mas i en què consti la identificació de les obres que s'havien de retirar i en quines condicions s'havia de fer, i també el document en què s'han instrumentat les obligacions d'ambdues parts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

17/11/2010 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/01/2011 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/02/2011 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/07/2011 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/10/2011 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/02/2012 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Segona reiteració / Obstaculització
12/03/2012 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/04/2012 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
31/07/2013 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/02/2014 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
13/05/2014 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
25/11/2014 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resolució pendent d'acceptació
12/01/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
14/04/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Segona reiteració / No col·laboració
27/04/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Resposta a la resolució pendent d'acceptació
05/05/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Irregularitat
06/05/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
05/11/2015 Ajuntament de Santa Coloma de Farners Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració