Resolució
Q-04554/2012 Disconformitat amb la manca d'actuació de l'Ajuntament de Piera en relació amb la construcció d'un pas de vianants a la illeta d'entrada a la població

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 21/06/2012
Data de l'últim moviment 25/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Piera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'Ajuntament de Piera perquè, tot i que s'hi ha adreçat en nombroses ocasions per demanar que es construeixi un pas de vianants en una zona de Piera que considera molt perillosa, l'Ajuntament encara no ha dut a terme cap actuació en aquest sentit.

De la informació de què es disposa, es desprèn que el 17 de gener de 2012 l'Ajuntament va informar la persona interessada que la Junta de Govern Local havia acordat estudiar una solució per a aquest assumpte. Tot i això, la promotora posa de manifest que no s'ha consignat cap partida pressupostària per a aquesta actuació en el pressupost municipal de l'exercici del 2012.

Contingut

L'Ajuntament informa que la solució al problema del pas de vianants es vol resoldre dins de la redacció del nou Pla d'ordenació urbanística municipal de Piera, la tramitació del qual s'ha endarrerit per canvis polítics derivats de les eleccions municipals.

En vista del que exposa l'Ajuntament, i atès que els escrits de la persona interessada i altres veïns es remunten a l'any 2010, el Síndic recorda al consistori les competències municipals en matèria de seguretat en llocs públics i ordenació del trànsit de vehicles i persones en les vies urbanes, tal com queda determinat en els articles 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i 66 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, competències que ha d'exercir la corporació local de forma necessària per a la gestió de l'interès general i la satisfacció de les aspiracions veïnals.

D'altra banda, atès que en el darrer escrit que l'Ajuntament va adreçar a la persona interessada en data 9 de gener de 2012 li va comunicar que s'estava estudiant una solució a l'assumpte que plantejava, el Síndic considera que forma part d'una bona pràctica administrativa comunicar-li quina ha estat la decisió que finalment s'ha pres. Aquesta comunicació completaria el dret dels ciutadans d'obtenir una resposta expressa i motivada per part de l'Administració, establert amb caràcter general en l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el dret de petició, reconegut en l'article 29 de la Constitució espanyola.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/06/2012 Ajuntament de Piera Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/09/2012 Ajuntament de Piera Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/11/2012 Ajuntament de Piera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/11/2012 Ajuntament de Piera Resolució
25/07/2013 Ajuntament de Piera Seguiment finalitzat