La promotora mostra la seva disconformitat amb la provisió de tècnics d'educació infantil a les escoles de Catalunya.
Particularment, exposa que el seu fill cursa P3 a l'escola Santiago Rusiñol, de Barcelona. Afegeix que aquest any han obert dues línies per aquest curs i, si bé a l'inici del curs cada classe tenia una tècnica d'educació infantil de suport a la professora titular, des del 22 de setembre de 2010, només n'hi ha una per les dues classes. La persona interessada considera que és necessari per a l'atenció dels menors que cada classe disposi d'una tècnica.
El Departament d'Ensenyament ha exposat que la tècnica especialista d'educació infantil d'aquesta escola va gaudir fins al 22 de setembre de 2010 de la reducció de jornada per tenir cura d'un fill o filla, prevista a l'article 24 de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya, i que aquesta baixa va ser coberta per una altra persona. Així mateix, afegeix que, el 23 de setembre de 2010, la mateixa tècnica es va acollir de nou a la reducció de la jornada prevista a l'article 26 de la mateixa llei i que, per motius de contenció pressupostària, no ha estat substituïda.
Davant d'aquest fet, si bé es compren les dificultats pressupostàries que experimenta l'Administració educativa, el Síndic considera que les dotacions de personal s'han de substituir convenientment, atès que en depèn la qualitat de l'atenció educativa que reben els infants.
Tal com exposa el Departament, el Síndic recorda que el tècnic especialista en educació infantil col?labora directament amb els mestres-tutors de P3 en el procés educatiu de l'alumnat. Aquest tècnic té per funcions, entre altres, col·laborar en el desenvolupament d'activitats d'ensenyament i aprenentatge d'hàbits d'autonomia de l'alumnat, dur a terme activitats específiques amb l'alumnat pautades pel mestre-tutor o col·laborar en les activitats d'atenció a les necessitats bàsiques dels infants. Per tant, recorda que no substituir les reduccions de jornada suposa limitar al centre les oportunitats de desenvolupar aquestes activitats durant el període de temps en què no es disposa d'aquesta dotació i, conseqüentment, també restringir les oportunitats educatives dels infants.
També recorda que l'article 26 de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya, disposa la possibilitat de reduir a la meitat la jornada laboral, de manera que el temps en què aquesta dotació pot no ser-hi present és molt significatiu.
D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que cobreixi les reduccions de jornada esmentades per evitar que la qualitat de l'atenció educativa dels infants es vegi perjudicada.