Resolució
Q-04624/2011 Queixa per la manca de subministrament elèctric a un habitatge.

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 14/07/2011
Data de l'últim moviment 25/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Territori i Sostenibilitat Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa per la suspensió del subministrament elèctric del seu domicili i per les dificultats amb què es troba per poder restablir-lo, les quals deriven dels fets següents:

En adquirir l'habitatge on viu la família de la promotora de la queixa des del 2007, van modificar la domiciliació bancària del subministrament elèctric sense canviar les dades de titularitat del contracte, i des d'aleshores van anar pagant de forma puntual la facturació.

L'anterior propietària de la finca va donar de baixa el contracte el juliol de 2011 i la família afectada es va quedar sense subministrament.

En adreçar-se a Fecsa Endesa per poder formalitzar un nou contracte de subministrament i presentar la cèdula d'habitabilitat requerida, van constatar que aquesta havia caducat, raó per la qual van presentar a l'Ajuntament de Gavà una sol·licitud de cèdula d'habitabilitat de segona ocupació en data de 7 de juliol.

Contingut

El Síndic constata que d'acord amb la normativa vigent és obligatori presentar la cèdula d'habitabilitat per tal que l'empresa subministradora pugui donar d'alta el nou contracte de subministrament de l'habitatge. 

D'aquesta manera, la situació actual és que la família de la persona interessada no disposa de subministrament elèctric, amb les conseqüents dificultats que aquesta situació comporta, i no podran disposar-ne fins que no obtinguin la cèdula d'habitabilitat de l'habitatge i la presentin a l'empresa Endesa.

Malgrat no evidenciar irregularitat en l'actuació de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, ja que des que s'ha presentat la sol·licitud no ha transcorregut el termini de trenta dies hàbils que determina l'article 15 del Decret 55/2009, de 7 d'abril, sobre les condicions d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat, per resoldre les sol·licituds de cèdula d'habitabilitat, el Síndic s'adreça al Departament de Territori i Sostenibilitat amb el suggeriment que s'agilitzin al màxim els tràmits per resoldre la sol·licitud de cèdula d'habitabilitat presentada per la persona interessada.

Així mateix, també s'adreça a Endesa per tal que un cop estigui en disposició de garantir el subministrament elèctric a la família de la promotora de la queixa, agilitzi al màxim les gestions per tal de garantir que aquesta família disposi, al més aviat possible, del subministrament elèctric sol·licitat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/07/2011 Departament de Territori i Sostenibilitat Resolució