De la informació facilitada per la persona interessada es desprèn que és perceptora de la prestació econòmica de l'RMI, i que actualment percep els imports de manera mensual sense que hi hagi hagut cap incidència en la tramitació del seu expedient.
No obstant això, exposa que encara no ha cobrat l'import corresponent al mes de juliol de 2011.
En aquell moment, estava previst que el cobrament d'aquesta mensualitat es fes efectiu mitjançant xec bancari nominatiu. Tot i això, la promotora no el va rebre.
Val a dir també que durant aquest temps la persona interessada no ha rebut cap informació respecte dels motius pels quals no ha rebut aquesta mensualitat ni se li ha notificat cap resolució que n'acordi la suspensió o l'extinció.
D'acord amb això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que l'actuació de l'Administració s'ha de regir pels principis d'eficàcia i celeritat. En aquest cas, la titular de la prestació de l'RMI a qui no es va abonar la prestació econòmica corresponent al mes de juliol hauria d'haver rebut informació clara i suficient per conèixer els motius d'aquesta incidència.
D'acord amb això, el Síndic suggereix al Departament que prengui les mesures oportunes per tal que es faci efectiu l'abonament del mes de juliol de 2011 a la persona interessada sense més demora, en cas que encara no s'hagi abonat i sempre que no s'hagi emès cap resolució per la qual es determini que no hi té dret.