El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la comunicació que li va trametre l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt per informar-lo que no havia estat seleccionat per a una oferta de treball per netejar les franges de protecció contra incendis forestals, publicada a la pàgina web de l'Ajuntament, atès que no se n'exposaven els motius.
Segons diu, va sol·licitar una entrevista amb el regidor de medi ambient a fi que l'informés dels criteris utilitzats per seleccionar els aspirants i dels motius pels quals havia estat exclòs, però encara no ha rebut resposta.
Es desconeix si la convocatòria en qüestió responia al desenvolupament d'un pla d'ocupació del servei d'empresa i ocupació de la Mancomunitat Intermunicipal de la Vall del Tenes per a la promoció d'ocupació dels municipis que l'integren o bé d'un procés per a la contractació de personal al marge de qualsevol pla d'ocupació. Ara bé, en qualsevol dels dos casos es tracta de l'accés dels ciutadans a llocs de treball de les administracions públiques, de manera que el procés selectiu ha d'estar guiat pels principis constitucionals d'accés en condicions d'igualtat i els de mèrit i capacitat.
Precisament, la publicitat d'aquest procés és el que contribueix a donar la màxima difusió de l'oferta entre els ciutadans i el que pot provocar la concurrència a fi que els potencials aspirants decideixin prendre-hi part. Per això, al marge de la publicació efectuada en el web municipal, cal tenir en compte que la publicitat de la convocatòria s'ha d'estendre al DOGC i al BOP, d'acord amb l'article 95 del Decret 214/1990.
El sistema de selecció del personal laboral no permanent és el concurs. La selecció per concurs consisteix a valorar, d'acord amb el barem inclòs a la convocatòria, determinades condicions de formació, mèrits o nivells d'experiència, adients amb les característiques de la plaça que es cobreix (art. 65 Decret 214/1990). L'Ajuntament, però, no ha acreditat com s'ha dut a terme el procés de selecció dels candidats; és a dir, quin ha estat el resultat de la valoració de les experiències acreditades, d'acord amb un barem que prèviament hauria d'haver estat fixat i publicat, juntament amb la identificació dels membres de l'òrgan de selecció.
Al marge que, segons indica l'Ajuntament, el promotor va accedir a una plaça tan bon punt hi va haver una baixa, el fet és que aquest procés de selecció sembla que s'ha fet sense garantir públicament els principis d'igualtat, mèrit i capacitat.
Per tot això, el Síndic recomana a l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt que adopti les mesures pertinents perquè, en el futur, els processos per cobrir les ofertes d'ocupació, encara que siguin temporals, respectin els principis constitucionals esmentats, de manera que els qui participin puguin tenir coneixement de les valoracions de les seves sol·licituds i del resultat del procés.