La promotora es queixa en relació amb el procediment del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) del reconeixement de la seva situació de dependència.
La persona interessada va presentar la sol·licitud al DASC el 19 de gener de 2009, però encara no l'han citat per valorar-la. D'altra banda, el 19 de març de 2010, va presentar una reclamació que no li ha estat contestada.
L'anterior DASC ha informat que l'equip de valoració va fer a la persona interessada el reconeixement el 19 d'octubre, i que la seva proposta de dictamen es va valorar en la comissió de 3 de novembre de 2010, per la qual cosa s'hauria de dictar la resolució en breu.
D'altra banda, la persona interessada ha informat que finalment el DASC havia emès la resolució el 12 de novembre de 2010.
Malgrat que amb l'emissió d'aquesta resolució s'ha resolt l'objecte concret de la queixa, el Síndic recorda que han transcorregut gairebé dos anys des que es va presentar la sol·licitud fins que ha estat finalment emesa la resolució, temps que supera amb escreix el que està legalment establert.
Per això, el Síndic suggereix a l'actual Departament de Benestar Social i Família que prengui les mesures que calguin per evitar retards com el que s'ha produït en aquest cas, i que tramiti, com més aviat millor, l'expedient de la sol·licitant als serveis socials bàsics perquè puguin elaborar l'informe del PIA en el temps legalment previst i així s'evitin més demores.
Amb aquest suggeriment, es finalitza l'expedient.