Resolució
Q-04685/2010 Disconformitat amb l'atenció rebuda per part d'una metgessa avaluadora de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el diagnòstic i tractament de la malaltia
Data d'inici 05/10/2010
Data de l'últim moviment 16/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa pel tracte que li va dispensar una doctora de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (en endavant ICAM) l'1 d'octubre de 2010.

La promotora explica que va ser atropellada el dia 29 de setembre i que, després de ser atesa, li van indicar que per tramitar la incapacitat temporal havia d'acudir, el dia següent, al seu metge de capçalera. 

El dia 30 de setembre, el seu metge de capçalera la va informar que, com que hi havia un procés obert a l'ICAM, havia de ser aquest organisme qui li emetés la nova baixa.

El dia 1 d'octubre, en presentar pèrdua d'estabilitat i forts dolors de cap i d'esquena, va acudir a urgències, on li van fer una radiografia i li van diagnosticar un esquinç cervical i de canell. Més tard va acudir a l'ICAM de Granollers, des d'on la van derivar a l'ICAM de Barcelona.

Finalment, a Barcelona la va visitar la doctora esmentada més amunt. La promotora es queixa perquè abans de saber el motiu de la seva visita la doctora ja li va dir que no li donaria la baixa. Després que la promotora li expliqués el motiu de la visita i llegís els informes mèdics que aportava, li va tornar a repetir que no li donaria la baixa ni tan sols després de visitar-la. Es queixa també perquè l'exploració la hi va fer de forma molt agressiva i després li va repetir la seva decisió de no donar-li la baixa. 

La persona interessada manifesta que malgrat que tenia dolor i vertigen i que la medicació que li havien subministrat al matí a urgències li produïa somnolència, la doctora es va ratificar en la seva decisió.

També es queixa perquè en sortir de la consulta i demanar que la valorés un altre facultatiu, li van denegar aquesta petició i la van informar sobre la possibilitat de presentar una reclamació, cosa que va fer el mateix dia.

Contingut

En l'informe de l'ICAM, s'explica que la reclamació que va interposar la persona interessada el dia dels fets no feia cap referència al tracte rebut, sinó que es tractava d'una reclamació prèvia a la via judicial perquè no estava d'acord amb el fet que no se li hagués lliurat la baixa mèdica.

Malgrat això, es va trametre la queixa a la doctora en qüestió perquè fes les seves al·legacions, de les qual se'n dedueix que la visita es va desenvolupar amb total normalitat, fins al moment en què va comunicar a la promotora que no iniciaria una nova baixa laboral atès que no presentava limitacions objectivables.

En conseqüència, el Síndic ha d'arxivar l'expedient de la promotora. Tot i això, recorda al Departament de Salut, amb caràcter general, la necessitat de prestar a les persones ateses un tracte considerat i deferent, i d'oferir-los la màxima informació sobre els procediments que els afecten, de la forma més adequada per tal que l'entenguin suficientment.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/10/2010 Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM) Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/11/2010 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/02/2011 Departament de Salut Resolució