Resolució
Q-04686/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Torredembarra a un escrit

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 05/10/2010
Data de l'últim moviment 29/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Torredembarra Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, regidora de l'Ajuntament de Torredembarra, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament a un escrit. 

Exposa que el 2 de setembre de 2010 li va ser lliurada, a les dependències municipals, una carta dirigida a ella que prèviament havia estat oberta. El 6 de setembre va presentar en el registre municipal un escrit en el qual manifestava la seva disconformitat amb l'obertura de la carta i demanava que les cartes dirigides a ella fossin dipositades a la seva bústia instal·lada a l'Ajuntament. Tot i això, encara no ha rebut resposta.

Contingut

En l'escrit tramès per l'advocat de l'Ajuntament, s'assenyala que el dia 4 d'octubre de 2010 la promotora va presentar una denúncia per aquests fets davant l'Agència Catalana de Protecció de Dades (en endavant ACPD), i que, com a conseqüència, el 15 de setembre de 2011 es va emetre una resolució en què es declara que ?l'Ajuntament de Torredembarra ha comés la infracció de caràcter greu prevista a l'article 44.3 d) en relació amb l'article 6 de la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal?. També s'explica que l'Ajuntament va presentar recurs contenciós administratiu contra aquesta resolució el dia 15 de novembre de 2011, el qual està en tràmit.

Tot i això, la resposta de l'Ajuntament ha arribat catorze mesos després de la primera petició del Síndic, retard que l'Ajuntament justifica amb el fet que entenia que l'ACPD ja havia tramès al Síndic una còpia de la seva resolució, amb la qual cosa considerava que la institució ja estava informada del desenvolupament d'aquest assumpte. Malgrat això, el Síndic recorda que la comunicació de l'ACPD no pot justificar la manca de resposta de part de l'Ajuntament, el qual té un deure de col·laboració amb el Síndic estipulat a l'article 55 de la Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges

Finalment, el Síndic considera que en aquest cas hagués estat una molt bona pràctica administrativa que l'Ajuntament de Torredembarra comuniqués al Síndic de Greuges la tramitació d'una denuncia presentada per la promotora de la queixa davant de l'ACPD pels mateixos motius que la queixa presentada a la institució. 

Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/10/2010 Ajuntament de Torredembarra Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/01/2011 Ajuntament de Torredembarra Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/06/2011 Ajuntament de Torredembarra Reiteració posterior a la primera
12/12/2011 Ajuntament de Torredembarra Segona reiteració / Obstaculització
12/01/2012 Ajuntament de Torredembarra Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/02/2012 Ajuntament de Torredembarra Resolució
29/02/2012 Ajuntament de Torredembarra Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades- DOGC.3625 (29/04/2002)
Llei 24/2009, del 23 de desembre, del Síndic de Greuges- DOGC.5536 (30/12/2009)

Expedients Relacionats

Q-05873/2010