Els promotors de la queixa manifesten la seva disconformitat amb la denegació de l'ajut per a l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu per a l'infant que tenen acollit des de l'any 2006, malgrat que els professionals que tracten amb l'infant valoren que necessita suport en el seu procés d'aprenentatge
El Departament de Benestar Social i Família indica que, en desenvolupament de la normativa (Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, i Decret 151/2009, de 29 de setembre, de desplegament parcial de la Llei 18/2003), la Secretaria de Família atorga ajuts i prestacions econòmiques si l'acolliment està reconegut per una autoritat judicial o administrativa mitjançant resolució.
En aquest cas, l'infant no està sota la tutela de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència ni consta que l'autoritat judicial o administrativa del Nepal hagi atribuït la condició de guardadors o acollidors a les persones interessades, sinó que l'infant conviu amb ells perquè així s'ha acordat privadament amb els seus pares i el director del centre on residia.
D'acord amb aquesta informació, el Síndic no aprecia signes d'irregularitat en l'actuació del Departament de Benestar Social i Família, i per tant dóna per finalitzada la seva actuació amb aquest departament.
D'altra banda, el Departament d'Ensenyament informa que l'institut on està escolaritzat aquest infant ha adoptat diverses mesures, entre les quals hi ha la tutorització individual a càrrec de la psicopedagoga del centre, el seguiment exhaustiu i continuat de l'alumne, el contacte permanent amb la família, la coordinació amb l'educadora social de Bagà i l'assignació d'un grup classe d'acord amb les seves necessitats.
Tot i això, fins ara el Departament d'Ensenyament ha valorat que no ha estat necessària cap intervenció per part de l'equip d'assessorament psicopedagògic (en endavant EAP) perquè el centre ha considerat que no calia, però que l'EAP està informat del cas.
D'acord amb aquesta informació, tenint en compte les dificultats de l'alumne, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que estudiï les necessitats educatives de l'alumne i es valori la intervenció de l'EAP.
Posteriorment, el Departament d'Ensenyament ha informat que l'alumne segueix el curs amb normalitat i motivació, i que l'equip docent ha valorat positivament la seva evolució i el seu rendiment.
D'acord amb aquesta informació, el Síndic dóna per closa la seva actuació en aquest assumpte.