Resolució
Q-04707/2014 Manca de resolució d'una reclamació relativa a la tramitació d'un procediment de revisió del grau de disminució

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 18/06/2014
Data de l'últim moviment 08/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa exposa que per resolució de 29 de març de 2003 té reconegut un grau de discapacitat del 33%. D'ençà aleshores, atès que el seu estat de salut ha empitjorat substancialment, ha sol·licitat la revisió del grau en diverses ocasions.

Tot i això, la seva darrera sol·licitud de revisió va ser desestimada, i a la resolució desestimatòria s'hi indica que després de valorar les al·legacions l'equip de valoració i orientació considera que no hi ha fets o dades noves que desvirtuïn les que van fonamentar la resolució anterior. Atesa la seva disconformitat amb aquesta resolució, el promotor va registrar el dia 20 de febrer de 2015 una reclamació prèvia a la via jurisdiccional social. Tot i això, encara no ha rebut una resolució expressa a aquesta reclamació.

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Per això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació prèvia presentada pel promotor el dia 20 de febrer de 2015 i que s'hi doni resposta sense demora, ja que s'ha superat el termini legalment establert.

Tramitació

Data Administració Tràmit

14/08/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/09/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/01/2015 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar
27/04/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
13/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
27/05/2015 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Irregularitat
29/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
15/07/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
08/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat