La promotora de la queixa, en nom i representació d'un sindicat, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a l'escrit que van dirigir a l'Agència de Salut Pública de Catalunya el mes de gener de 2015.
Atès que amb aquesta queixa s'ha posat de manifest que s'ha superat el termini raonable per emetre una resposta, el Síndic recorda al Departament de Salut que, d'acord amb els principis d'una bona administració, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin, també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació, dins del termini legalment previst o en un termini de temps raonable. En aquesta mateixa línia, el Codi de bones pràctiques administratives que va aprovar el Síndic el setembre de 2009 recull, en l'apartat VII, el deure de respondre expressament.
D'acord amb això, doncs, el Síndic insta el Departament a donar les ordres oportunes perquè es faci arribar una resposta raonada als promotors de la queixa sense més dilació.