Q-04718/2009 | Disconformitat amb la manca de resposta a una sol·licitud de revisió de la situació de dependència i del dret als serveis vinculats |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació prèvia que va presentar en data 13 de març de 2009 en què demanava que es revisés la seva situació de dependència i el dret als serveis vinculats, atès que no estava d'acord amb el resultat de la resolució de 27 de febrer de 2009 amb la qual se li reconeixia un grau I nivell 1 de dependència. Igualment, manifesta que no troba correcte que es reconegui un grau de dependència tan baix a una persona que, com ella, té reconeguda una discapacitat del 73% des de fa més de quinze anys.
La persona interessada va informar el Síndic que havia rebut, finalment, la citació per a la visita de valoració. Tot i això, el Síndic remarca que en aquest cas han transcorregut gairebé tres anys des que la persona interessada va presentar la reclamació prèvia contra la sol·licitud de reconeixement de grau i nivell de dependència, la qual cosa supera sobradament el termini màxim de resolució fixat legalment. En vista d'això, el Síndic ha recordat al Departament de Benestar Social i Família que, d'acord amb la legislació vigent, les administracions públiques tenen el deure de complir els terminis màxims de resolució previstos en cada cas, i que aquest és un principi bàsic del procediment administratiu i d'una bona administració. Aquest deure s'emmarca en els principis d'eficàcia i celeritat que han de regir l'actuació administrativa, per la qual cosa, i sempre amb les degudes garanties, cal agilitar tant com sigui possible la instrucció dels procediments i resoldre'ls en el termini més breu possible; però en tot cas dins del màxim establert reglamentàriament. Posteriorment, l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials ha informat que el dia 18 d'abril de 2012 es va emetre la resolució de la revisió del grau de discapacitat de la promotora de la queixa. En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per tancades aquestes actuacions, i recorda al Departament de Benestar Social i Família que en aquest cas l'Administració ha superat sobradament el termini legalment establert per tramitar aquest tipus de procediments.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
22/10/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/10/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/11/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
18/03/2011 | Consorci de Serveis Socials de Barcelona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/06/2011 | Consorci de Serveis Socials de Barcelona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/07/2011 | Consorci de Serveis Socials de Barcelona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
15/09/2011 | Consorci de Serveis Socials de Barcelona | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/01/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
08/02/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
19/04/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
03/09/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
24/10/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |