La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Agència Catalana del Consum a la sol·licitud d'arbitratge que va presentar en data 17 d'octubre de 2012 en relació amb l'adquisició d'unes participacions preferents de Catalunya Caixa per un import de 6.000 euros.
El Síndic constata que ha transcorregut més d'un any i mig sense que l'Agència Catalana del Consum hagi facilitat cap resposta o informació escrita a la promotora sobre la seva sol·licitud.
L'article 53 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades. El dret a una bona administració, recollit a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou, entre altres, el dret a obtenir una resolució expressa i a conèixer l'estat de tramitació dels procediments en què s'és part interessada.
Per això, el Síndic demana al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures adients per tal de donar resposta escrita a la promotora sobre l'estat de tramitació de la seva sol·licitud d'arbitratge.