Resolució
Q-04752/2011 Disconformitat pel tracte i la informació rebuts a l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 20/07/2011
Data de l'últim moviment 08/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa en relació amb la gestió del trasllat en ambulància de la seva mare des de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus fins a l'Hospital Clínic de Saragossa.

Contingut

El Síndic expressa al Departament de Salut que cal determinar a qui correspon iniciar i fer els tràmits necessaris perquè un trasllat sigui efectiu, partint de la base que el facultatiu de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus va considerar convenient que la persona promotora fes el viatge en ambulància.

En primer lloc, cal descartar que aquesta gestió correspongui al pacient mateix i/o als seus familiars; l'Administració sanitària no pot delegar la tramitació dels trasllats en transport sanitari als particulars, ja que no tenen l'obligació de conèixer quins són els circuits establerts. 

En segon lloc, pel que fa a la informació que es va facilitar a la família de la persona interessada a l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus, el Síndic recorda que era insuficient, ja que no es va donar resposta a la seva demanda.

Així, el facultatiu va informar incorrectament sobre qui proporcionaria l'ambulància, i la treballadora del centre, tot i informar la família correctament sobre aquest punt, els va traslladar, erròniament, la tasca d'activar aquest servei, quan l'actuació correcta hagués estat derivar-los a la unitat d'atenció a l'usuari o a la unitat d'admissions de l'hospital perquè, des d'allà, fessin les gestions necessàries perquè la promotora hagués pogut ser traslladada. 

De tot això es dedueix que com a mínim les persones que van atendre la persona interessada i la seva família disposaven d'informació defectuosa. Per aquest motiu, el Síndic s'ha adreçat al Departament de Salut en diverses ocasions per fer-li notar la importància que els professionals disposin de tota la informació que els cal per poder fer correctament la seva tasca i, també, per poder informar de manera veraç i completa els usuaris.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/10/2011 Departament de Salut Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
08/11/2011 Departament de Salut Resolució