La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació del procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i prestacions vinculades de la seva mare. Especialment es queixa de l'actuació del Centre de Serveis Socials d'Horta, que considera que és el responsable de diverses incidències que han implicat que la seva mare no pugui ser beneficiària de cap dels serveis ni prestacions del sistema per a l'autonomia i l'atenció de la dependència (SAAD).
L'Ajuntament de Barcelona ha assenyalat que ha traslladat les dades econòmiques de la persona interessada a l'Ajuntament de Teià, on resideix, per tal que sigui aquesta administració qui dugui a terme la tramitació del Programa individual d'atenció (en endavant PIA).
El Síndic recorda que d'acord amb la normativa vigent, el termini màxim per establir el PIA és de sis mesos des de la data de la presentació de la sol·licitud. En aquest cas, l'Administració ha superat sobtadament el termini per establir el PIA de la persona interessada.
Per tant, s'ha suggerit a l'Ajuntament de Teià que, si encara no s'ha fet, doni les instruccions que es considerin oportunes a fi i efecte que es tramiti, sense demora, l'acord PIA de la persona interessada i que el traslladi com més aviat millor al Departament de Benestar Social i Família perquè el validi i emeti la resolució corresponent.