Resolució
Q-04757/2013 Disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador de trànsit

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 19/06/2013
Data de l'últim moviment 25/03/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Interior Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb un expedient sancionador de trànsit, en la tramitació del qual considera que es podrien haver produït irregularitats pel que fa a la pràctica de les notificacions.

Exposa que la primera notícia que va tenir de l'expedient, tramitat per una infracció comesa el 25 de setembre de 2012 i consistent a excedir la velocitat màxima permesa a la via, va ser la resolució sancionadora.

El promotor manifesta que el vehicle multat no és de la seva titularitat, tot i que reconeix que n'era el conductor en la data en què es va cometre la infracció, perquè li havia estat cedit temporalment com a vehicle de cortesia pel seu concessionari, el qual n'és el titular.

Quan va rebre la resolució sancionadora, el promotor es va adreçar al Servei Català de Trànsit, on va poder comprovar que la notificació d'incoació de l'expedient sancionador s'havia fet a una adreça incorrecta per error en les dades facilitades per l'empresa titular del vehicle.

Consta que va interposar recurs el 27 de març de 2013, en què exposava la circumstància anterior i sol·licitava la retroacció de les actuacions a la fase de notificació de la denúncia. Tot i això, el recurs va ser desestimat per resolució de 26 d'abril de 2013, que es limita a afirmar que les notificacions es van practicar correctament.

Contingut

D'acord amb la informació tramesa pel Servei Català de Trànsit i la documentació de què es disposa, la notificació de la denúncia es va fer a una adreça de Barcelona enlloc de l'adreça correcta de Sabadell, i es va fer constar que no s'havia pogut dur a terme la notificació per absència. Tot i això, el promotor no era absent en aquell adreça, sinó que l'adreça estava equivocada, raó per la qual la responsabilitat de no marcar correctament la casella ?adreça inexacta? i les conseqüències que deriven de la manca de notificació no s'haurien de fer recaure sobre la persona interessada sinó sobre Correus com a prestadora del servei postal de notificacions.

En conseqüència, el Síndic entén que el Servei Català de Trànsit va incomplir les disposicions legalment establertes amb relació a les notificacions de les denúncies que no es notifiquen a l'acte, que, d'acord amb l'article 77 de la Llei 18/2009, de 23 de novembre, per la qual es modifica el text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, en el cas de manca d'adreça electrònica vial i d'indicació expressa d'un domicili a efectes de notificació del procediment, han d'efectuar-se en el domicili que figura en el Registre de Conductors i Infractors amb caràcter previ a la notificació edictal. 

D'acord amb això, el Síndic demana al Departament d'Interior que doni les ordres oportunes per tal que es retrotregui el procediment sancionador al moment en què s'hauria d'haver efectuat la notificació de la denúncia al domicili de la persona interessada sens perjudici que si hi ha prescripció de la infracció s'anul·li la resolució sancionadora imposada a la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/09/2013 Servei Català de Trànsit SCT Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/10/2013 Departament d'Interior Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/10/2013 Departament d'Interior Resolució pendent d'acceptació
27/11/2013 Departament d'Interior Resposta a la resolució pendent d'acceptació
21/02/2014 Departament d'Interior Resolució pendent d'acceptació
25/03/2014 Departament d'Interior Resposta a la resolució pendent d'acceptació