Resolució
Q-04763/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Tordera a una petició lliurada a l'empresa concessionària del subministrament d'aigua a la urbanització Les Farreres

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Altres
Data d'inici 07/10/2010
Data de l'últim moviment 07/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Tordera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Tordera a la seva petició de data 6 de gener de 2010 que va lliurar a l'empresa concessionària del subministrament d'aigua a la urbanització Les Farreres.

Contingut

De l'informe tramès per l'Ajuntament de Tordera es desprèn que el consistori està actuant per tal de regularitzar aquesta urbanització. 

Tot i això, en la seva sol·licitud el promotor feia referència a aspectes molt concrets de la gestió del servei de subministrament domiciliari d'aigua potable. Tot i que aquesta gestió està encomanada a una empresa privada, el municipi continua sent el titular de la competència en matèria de subministrament d'aigua potable (article 25.2.1 de la Llei reguladora de les bases de règim local). D'acord amb el que s'estableix a l'article 229 del Reglament d'obres, activitats i serveis, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny, l'Ajuntament manté sobre els serveis la gestió dels quals es contracta, la titularitat i les potestats de direcció i de control que es deriven de la mateixa ordenació legal del servei i del mateix reglament, per preservar-ne el bon funcionament. És a dir, tot i que el servei es presti per mitjà d'una empresa privada no perd la consideració de servei públic. La informació que demana el promotor és sobre un servei públic d'interès general. 

En aquest sentit, el Síndic recorda que ha aprovat i difós el Codi de bones pràctiques administratives, el qual en l'apartat XV diu el següent:

?L'Administració ha de garantir l'accés de les persones als documents públics i a la informació relativa als assumptes que poden afectar els seus drets. L'Administració ha de prendre les mesures necessàries per fer pública la màxima informació que es troba en poder seu, per promoure la transparència i procurar la participació informada de les persones en qüestions d'interès públic.?

Així mateix, cal tenir en compte que si l'Ajuntament denega l'accés del promotor a la informació sol·licitada ha de ser de forma motivada i basant-se en alguna de les causes que preveu la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Tordera que valori la possibilitat d'informar la persona interessada sobre les qüestions que planteja en el seu escrit.

Tramitació

Data Administració Tràmit

01/02/2011 Ajuntament de Tordera Sol·licitud d'informació a l'Administració
29/03/2011 Ajuntament de Tordera Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/05/2011 Ajuntament de Tordera Reiteració posterior a la primera
14/09/2011 Ajuntament de Tordera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/02/2012 Ajuntament de Tordera Resolució