Resolució
Q-04796/2011 Disconformitat amb un procediment de reconeixement de la situació de dependència

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 21/07/2011
Data de l'últim moviment 22/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència de la seva sogra.

Exposa que la seva sogra va presentar una sol·licitud de reconeixement de la seva situació de dependència el dia 19 de juny de 2009 que es va resoldre amb un grau I nivell 1 de dependència en data 30 d'octubre de 2009. Aquesta resolució li va ser notificada el dia 14 de maig de 2010. El dia 4 de juny de 2010, la persona interessada va presentar, dins del termini de trenta dies hàbils des de la data de notificació de la resolució, una reclamació prèvia per desacord amb la resolució, que va ser desestimada el dia 22 de juliol de 2011.

En data 21 d'abril de 2011, la persona interessada va presentar una sol·licitud de revisió del seu grau i nivell de dependència per empitjorament del seu estat de salut.

Contingut

Ateses les irregularitats detectades en la tramitació d'aquest expedient, el Síndic va suggerir al Departament de Benestar Social i Família que revisés el procediment de reconeixement de dependència a favor de la persona interessada, i en concret, d'una banda, que anul·lés la resolució de 22 de juliol de 2011 i es resolgués la reclamació prèvia interposada de forma motivada responent a les qüestions plantejades per la persona interessada; i de l'altra, que es determinés l'eficàcia i validesa de la resolució de revisió d'ofici de 9 de setembre de 2011 aportada per la persona interessada, i es notifiqués a la part interessada les actuacions empreses amb relació a aquesta resolució.

El Departament, però, ha comunicat que considera que la resolució de la reclamació prèvia interposada per la persona interessada està resolta de manera correcta i que si la persona interessada no va poder aportar la documentació mèdica de què disposava en el moment de la valoració, va tenir l'oportunitat de presentar-la en el moment de la reclamació prèvia.

Per tant, el Síndic entén que, pel que fa a la resolució de 22 de juliol de 2011, el Departament no ha acceptat el seu suggeriment. De tota manera, el Departament ha informat que s'ha iniciat un procés de millora de la documentació relativa al procediment de reconeixement de dependència per fer més clara la possible resposta que reben els usuaris. Així, el Síndic demana que se'l mantingui informat amb relació al procés de millora de la resposta als usuaris en els procediments de dependència, i recorda al Departament que les resolucions han de ser motivades i donar resposta a totes les qüestions plantejades per la persona interessada.

Pel que fa a la determinació de l'eficàcia i validesa de la resolució de revisió d'ofici de 9 de setembre de 2011 aportada per la persona interessada, el Departament informa que s'ha dictat una nova resolució que deixa sense efectes l'anterior, atès que es va generar com a conseqüència d'un error material en l'aplicació informàtica i que ja s'ha esmenat.

Així, la promotora ha tramès al Síndic la resolució per la qual s'estableix el programa individual d'atenció de la seva sogra amb efectes des de la data de sol·licitud de revisió per empitjorament formulada el dia 21 d'abril de 2011. El Síndic entén, per tant, que s'ha atès el seu suggeriment pel que fa a aquesta segona qüestió.

Tramitació

Data Administració Tràmit

03/08/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
25/10/2011 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/11/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/02/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
19/04/2012 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/06/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
11/12/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
30/04/2013 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
07/10/2013 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
14/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
14/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
24/02/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/09/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració