La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el retard en la tramitació d'una reclamació de responsabilitat patrimonial per mala praxis que gestiona l'Institut Català de la Salut.
Explica que va presentar la reclamació el 25 de setembre de 2008 perquè considera incorrecta l'assistència sanitària que es va prestar al seu pare a l'Hospital de la Vall d'Hebron.
D'acord amb la darrera informació tramesa pel Departament de Salut, s'ha dictat resolució expressa en relació amb la reclamació presentada per la promotora.
Pel que fa als terminis de tramitació d'aquest expedient de responsabilitat patrimonial, cal destacar que l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM) va trigar gairebé un any a sol·licitar un informe addicional al centre prestador d'assistència que considerava necessari per valorar l'assistència prestada i, alhora, aquesta informació no es va poder obtenir fins transcorreguts tres mesos en un cas i set mesos en l'altre, des que es van demanar. Aquesta circumstància ha estat significativament rellevant en l'endarreriment a l'hora de resoldre una reclamació que, pel que fa a la resta de tràmits, no ha tingut endarreriments especialment transcendents.
A més, atès que la promotora ha indicat que va formular recurs de reposició contra la resolució dictada, el Síndic recorda al Departament de Salut el deure de resoldre i notificar la resolució d'aquest recurs dins del termini establert legalment, en cas que no s'hagi fet.
Amb aquestes consideracions el Síndic dóna per finalitzada aquesta actuació.