Resolució
Q-04807/2014 Disconformitat amb la demora en la tramitació d'un procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 20/06/2014
Data de l'últim moviment 23/10/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació del procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i a les prestacions vinculades de la seva mare.

Exposa que la seva mare té reconegut un grau III de dependència per resolució de revisió de grau de dependència a instància de part de 31 de juliol de 2013 i que està ingressada des del mes de febrer de 2013 a la Residència d'Ullastrell, que és una entitat privada d'iniciativa mercantil, a causa del deteriorament del seu estat de salut.

En concret, el promotor manifesta la seva disconformitat amb el tercer punt de la resolució emesa en data de 20 de maig de 2014, que recull textualment que ?en data 14 d'abril de 2014, l'Àrea Bàsica de Serveis Socials, amb la consulta prèvia de la interessada, ha constatat que, malgrat assolir el grau de dependència, no es compleixen els requisits legalment establerts per accedir a les prestacions previstes en el Sistema Català per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència: Que la persona en situació de dependència està ingressada en una plaça de caràcter privat que no és concertada?.

A més, el 20 de juny de 2014 el promotor va formular reclamació prèvia davant la via jurisdiccional social envers la resolució de 20 de maig de 2014, però encara no ha rebut resposta.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família informa que la reclamació prèvia a la resolució de data 20 de maig de 2014 interposada pel promotor es troba en tràmit. Aquesta informació posa de manifest l'incompliment per part de l'Administració dels terminis establerts legalment per a la resolució de la reclamació prèvia presentada per la persona interessada fa més de cinc mesos.

Per tant, el Síndic suggereix al Departament que doni les instruccions necessàries per tal que es resolgui, com més aviat millor, la reclamació prèvia presentada en data 20 de juny de 2014 pel promotor contra la resolució de data 20 de maig de 2014.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/08/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/10/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/11/2014 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
20/01/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
11/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
23/10/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació

Expedients Relacionats

Q-01561/2014
Q-01646/2014
AO-06105/2013