Pel que fa als danys i perjudicis ocasionats pel tall de subministrament elèctric, el Síndic no pot substituir els tribunals de justícia en la valoració d'aquestes reclamacions ni tampoc decidir si la companyia és o no civilment responsable dels danys patits. Per tant, quan no s'arriba a un acord amb la companyia, la via per exigir responsabilitats pels danys i perjudicis soferts és la reclamació judicial per la via civil.
D'altra banda, pel que fa a l'existència de números de telèfon 902, el Síndic ha recordat a Endesa que, d'acord amb l'article 252.4 del Codi de consum, el prestador d'un servei ha de disposar d'un servei telefònic d'atenció d'incidències i de reclamacions de caràcter gratuït, i li ha suggerit que prengui les mesures oportunes per garantir que els consumidors puguin accedir a aquest telèfon gratuït per comunicar tant urgències com incidències i reclamacions.
Endesa ha informat que des del 27 de juny de 2012 ja disposa de dos números de telèfon gratuïts que substitueixen els 902. Per tant, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte.