El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció que percebia.
Exposa que el mes de desembre de 2011 va deixar de cobrar la prestació perquè va canviar de domicili i no va comunicar aquest fet per desconeixença. En data 13 de gener de 2012 els serveis socials de l'Ajuntament de Manresa van enviar la comunicació del canvi d'adreça i també van comunicar la proposta de represa de la prestació. Tot i això, el promotor encara no ha obtingut cap resposta.
Informa que en data 13 de gener de 2012 va presentar una reclamació a la Unitat de Conciliació de Manresa del Departament d'Empresa i Ocupació.
En primer lloc, pel que fa a la suspensió de la prestació, el Síndic no aprecia irregularitat en l'actuació de l'Administració, atès que una de les obligacions dels destinataris és comunicar els canvis de situació personal o patrimonial que pugui modificar, suspendre o extingir la prestació i, encara que fos per desconeixement, el promotor no va comunicar el canvi de domicili.
En segon lloc, pel que fa a l'aplicació de l'Acord de Govern de 23 d'octubre de 2012, emparat en l'article 11.4 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, el Síndic considera que no és aplicable en aquest supòsit concret.
L'article 11.4 de la llei esmentada preveu que quan la disponibilitat pressupostària no sigui suficient per aprovar tots els expedients la Comissió Interdepartamental ha d'elevar una proposta al Govern per determinar els criteris objectius i no discrecionals de prelació d'expedients.
Així, aquesta modificació normativa, incorporada per la Llei 5/2012 del 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives de l'impost sobre les estades en establiments turístics, s'encaixa en el marc de l'aprovació inicial del projecte de pla individual d'inserció i reinsercició socials i laborals, però en cap cas en el marc de la modificació o suspensió de la prestació i els seus complements quan la prestació ja està aprovada, com succeeix en aquest cas.
El Síndic considera que un cop es va valorar que ja no existien les circumstàncies que justificaven la suspensió s'hauria d'haver emès la resolució de represa de la prestació i s'hauria d'haver reprès el pagament de la prestació amb efectes de juny de 2012.
Per tant, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que, després de revisar el cas del promotor, emeti la resolució de represa del pagament de la prestació de renda mínima d'inserció reconeguda, amb efectes d'1 de juny de 2012 i li aboni els endarreriments meritats tan aviat com sigui possible.