El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que abans que s'hagi resolt la seva sol·licitud de data 19 de juliol de 2011 de revisió de la resolució provisional d'adjudicacions per al curs 2011-2012 en què se li denegava la comissió de serveis, va poder comprovar al seu expedient a l'ATRI que en data 1 de setembre de 2011 s'havia d'incorporar a l'institut de Viladecavalls en què té la destinació definitiva.
D'acord amb la informació tramesa pel Departament d'Ensenyament i amb les bases de la Resolució ENS/1234/2011, de 12 de maig, per la qual es dicten instruccions sobre les adjudicacions de destinacions provisionals al personal funcionari i interí, el professorat funcionari de carrera havia de formalitzar i gravar la seva sol·licitud a través d'Internet en el termini comprés entre el 8 i el 22 de juny de 2011.
Més concretament, la base 3.2 sobre la formalització de la sol·licitud individual establia que els demandants de comissió de serveis, per motius personals o professionals greus, havien de presentar juntament amb una còpia de la sol·licitud telemàtica la justificació documental de la petició de comissió de serveis als Serveis Territorials d'Ensenyament on prestaven serveis el curs 2010/2011, i en el mateix període de presentació d'instàncies.
La base 3.3.4 establia que el professorat amb destinació definitiva que sol·licitava la comissió de serveis al·legant circumstàncies personals o professionals greus les havia d'indicar en la seva sol·licitud i presentar la documentació justificativa adient en relació amb els motius de la petició.
Aquest professorat no podia sol·licitar mitjançant l'aplicació telemàtica la confirmació al centre de destinació del curs 2010/2011 en comissió de serveis, ja que la participació en aquesta fase era a proposta de la direcció del centre que la formalitzava mitjançant la seva pròpia aplicació telemàtica i la persona interessada havia de donar-hi la conformitat.
La base 8 de la Resolució, pel que fa al règim de reclamacions i recursos, establia que amb la publicació de la resolució definitiva i les llistes corresponents es consideraven efectuades les notificacions a les persones interessades i contra aquestes es podia interposar recurs de reposició davant la Subdirecció General de Plantilles, Provisió i Nomines.
D'acord amb la informació de què es disposa, la valoració de les al·legacions manifestades en les sol·licituds de comissió de serveis només la podia fer el director dels serveis territorials corresponents, i les reclamacions que es presentessin contra la disconformitat amb la proposta de la direcció dels serveis territorials només es podia tenir en compte si s'aportava nova documentació justificativa i relacionada amb la circumstància que motivava la petició, sense que estigués prevista la notificació individual i expressa de la resolució.
Igualment, el Departament informa que el promotor, com a professor amb destinació definitiva, va fer una sol·licitud telemàtica amb divuit peticions de centres docents a les comarques del Tarragonès i del Baix Camp.
No consta, però, que dintre del termini atorgat presentés als Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona la documentació acreditativa (d'acord amb la base 3.3.4) amb relació als motius de la petició d'una comissió de serveis, ni tampoc consta que la direcció de l'institut on havia estat treballant en comissió de serveis formalitzés telemàticament la proposta de continuïtat de la persona interessada al centre per al curs 2011/2012.
Tot i això, s'informa que contra la resolució de la Subdirecció General d'aprovació amb caràcter provisional de l'adjudicació de destinacions de data 14 de juliol de 2011, que denegava a la persona interessada la comissió perquè no constava informada favorablement per la directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona ni confirmada per la direcció de l'IES on treballava, el promotor va interposar en data 19 de juliol de 2011 una reclamació basada en el perjudici greu que li ocasionava la distància del centre adjudicat al seu domicili, però no consta que el promotor presentés cap documentació acreditativa dels fets que motivaven la sol·licitud.
Tanmateix, en data 22 de juliol de 2011, i abans de la publicació de la resolució definitiva, el promotor també va fer un escrit en què manifestava el seu descontentament pel fet que havia consultat l'ATRI i hi constava la seva incorporació a l'IES Viladecavallls amb efectes d'1 de setembre de 2011 i per aquest motiu demanava explicacions.
El cert és que malgrat que la manca d'aportació de la justificació documental per par del promotor comportés que no s'estimés la seva reclamació en les llistes definitives de data 27 de juliol de 2011 i que en conseqüència el promotor hagués de tornar al centre on tenia la seva destinació definitiva, la qüestió que va formular en data 22 de juliol de 2011 no es podia donar per resolta amb la publicació de la llista definitiva on no s'estimava la sol·licitud de comissió de serveis.
El que el promotor volia saber era per què abans que es dictés la resolució definitiva d'adjudicacions ja es publicava al portal dels empleats públics la seva data de presa de possessió per al dia 1 de setembre de 2011 a l'IES de Viladecavalls, de manera que es pressuposava que no s'acceptaria la sol·licitud contra la desestimació provisional de la qual havia formulat una reclamació.
El Síndic entén que d'acord amb el dret a una bona administració, previst a l'article 22 de la Llei 26/1990, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i també recollit en el Codi de bones pràctiques administratives elaborat per aquesta institució i que s'ha adreçat a totes les administracions públiques catalanes, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant el marc d'un procediment administratiu com quan formulen suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
Per tant, amb independència que el resultat final de la manca de presentació de documentació que avalés la sol·licitud de la comissió de serveis instada pel promotor fos que aquesta persona havia de retornar a la destinació definitiva que tenia reservada, el Síndic entén que calia haver donat resposta a aquesta qüestió. Per tant, el Síndic demana al Departament d'Ensenyament que faciliti al promotor de la queixa la informació que sol·licitava.