Q-04845/2011 | Disconformitat amb el procediment de constrenyiment incoat per no haver abonat en període voluntari la taxa per la recollida d'escombraries de diversos exercicis fiscals |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de constrenyiment que BASE-Gestió d'Ingressos Locals de la Diputació de Tarragona està tramitant contra els seus béns per no haver abonat en període voluntari la taxa per la recollida d'escombraries corresponent als exercicis fiscals 2006-2009. Al·lega que resideix en un habitatge situat en una zona rustica i que no se li presta el servei de la taxa per la qual se l'obliga a contribuir. Exposa que en data 21 de maig de 2009 va presentar al·legacions a l'Ajuntament d'Alcanar, les quals no han estat mai respostes.
L'informe tramès per l'Ajuntament confirma les manifestacions de la reclamant en el sentit que no se li presta el servei de recollida d'escombraries perquè el seu habitatge està situat a més d'un quilòmetre i mig dels contenidors d'escombraries municipals. En aquest sentit, la doctrina administrativista i especialment les sentències dels tribunals contenciosos administratius són especialment clarificadores pel que fa a la improcedència de liquidar la taxa de recollida d'escombraries quan s'acredita que el domicili del subjecte passiu no té cap contenidor a una distància de menys de 300 metres i que tampoc s'efectua la recollida de la seva brossa. Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament d'Alcanar que deixi sense efecte les liquidacions practicades a la persona interessada en concepte de taxa per recollida d'escombraries corresponent als exercicis 2006 a 2009, ambdós inclosos. D'altra banda, atès que el cobrament les taxes en qüestió es troba ja en període executiu i les està tramitant BASE-Gestió d'Ingressos Locals, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les oportunes indicacions a aquest organisme de la Diputació de Tarragona per tal que deixi sense efecte l'expedient executiu incoat a nom de la reclamant, amb les conseqüències legals previstes en les normes recaptadores.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
03/11/2011 | Ajuntament d'Alcanar | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/11/2011 | Base - Gestió d'Ingressos | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/12/2011 | Base - Gestió d'Ingressos | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/12/2011 | Ajuntament d'Alcanar | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
02/01/2012 | Base - Gestió d'Ingressos | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/01/2012 | Ajuntament d'Alcanar | Reiteració posterior a la primera |
05/03/2012 | Ajuntament d'Alcanar | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/05/2012 | Ajuntament d'Alcanar | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
28/06/2012 | Ajuntament d'Alcanar | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
13/05/2013 | Ajuntament d'Alcanar | Segona reiteració / No col·laboració |
23/10/2013 | Ajuntament d'Alcanar | Segona reiteració / No col·laboració |
29/10/2013 | Ajuntament d'Alcanar | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
15/11/2013 | Ajuntament d'Alcanar | Irregularitat |
18/11/2013 | Ajuntament d'Alcanar | Seguiment finalitzat |