Resolució
Q-04883/2010 Disconformitat amb la tramitació d'una sol·licitud de reconeixement del grau de disminució.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 15/10/2010
Data de l'últim moviment 05/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa del retard en la tramitació de la sol·licitud de reconeixement del grau de disminució que va presentar en data de març de 2010 i sobre la qual encara no té resposta.

Contingut

El Departament de Benestar Social i Família manifesta que encara no s'ha fixat la data en què la persona interessada serà valorada, i exposa els criteris de priorització existents.

Quant a aquests criteris, el Síndic recorda que en el marc de l'actuació d'ofici 00806/2009 ja va suggerir al Departament que articulés mecanismes que permetin una major difusió dels criteris de priorització existents i que s'indiqués, amb aquesta finalitat, al mateix imprès de sol·licitud de reconeixement o revisió de grau de disminució, la possibilitat d'assenyalar alguna de les motivacions que permeten prioritzar la sol·licitud tot aportant els documents justificatius corresponents.

D'altra banda, atès el nombre de queixes rebudes al Síndic referents a aquesta qüestió, aquesta institució entén que malgrat que s'hagin dut a terme actuacions per reduir les demores en la resolució dels procediments, aquestes actuacions no han estat suficients.

Per aquest motiu, el Síndic indica que cal fer més esforços per reduir aquests retards, que afecten de manera negativa els drets de les persones amb discapacitat. A més, recorda al Departament de Benestar Social i Família, d'una banda, el deure legal de resoldre els procediments en els terminis legalment establerts, i de l'altra, la necessitat d'introduir les mesures correctores oportunes perquè situacions com la de la persona interessada s'evitin i els ciutadans puguin veure satisfets els seus drets en els terminis legalment previstos.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/10/2010 Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/11/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
30/12/2010 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
02/02/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
15/04/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
05/09/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-04882/2010