Q-04911/2009 | Manca de resolució del Departament de Benestar Social i Família d'una sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència i del dret a les prestacions i serveis vinculats. |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El mes d'agost de 2007, la promotora de la queixa va sol·licitar el reconeixement de la situació de dependència del seu pare. Atès que no estava d'acord amb la resolució de grau que se li va atorgar, la promotora va presentar una sol·licitud de revisió, i l'agost de 2009 va rebre la resolució per la qual s'estimava la petició de revisió i en què es reconeixia a la persona interessada un grau III nivell 1 de dependència. Tot i així, la persona interessada va morir l'octubre del mateix any sense que s'haguessin iniciat els tràmits per fer l'acord del Programa individual d'atenció (en endavant PIA).
La qüestió de fons que motiva aquesta queixa s'emmarca en la problemàtica general dels procediments de reconeixement de la situació de dependència i del dret d'accés als serveis i les prestacions vinculades en què durant la tramitació del procediment es produeix la defunció de la persona sol·licitant, sobre la qual en data 26 de maig de 2010 el Síndic va fer diversos suggeriments i consideracions a l'antic Departament d'Acció Socials i Ciutadania (DASC), que no han estat acceptats. El Síndic va suggerir al DASC que el reconeixement de la situació de dependència produeixi efectes, amb les conseqüències que correspongui, sempre que s'hagi acreditat la situació de dependència de la persona sol·licitant, i que es reconeguin als causahavents de les persones dependents els drets econòmics derivats de la situació de dependència. El Síndic assenyala al DASC que les instruccions 10/2009 recullen expressament que, en els casos en què la persona hagi mort abans de dictar i notificar la resolució del PIA, s'ha de dictar i notificar la resolució que declari finalitzat el procediment per impossibilitat material de continuar-lo per causes sobrevingudes. Per això, el Síndic recorda a l'actual Departament de Benestar Social i Família l'obligació de resoldre tots els procediments en els terminis legalment establerts i l'insta a resoldre aquesta sol·licitud sense més demora.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
05/11/2009 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/11/2009 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/01/2010 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/01/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/05/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
02/05/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
26/05/2011 | Ajuntament de Sant Cugat del Vallès | Resolució |
25/04/2012 | Departament de Benestar Social i Família | Seguiment finalitzat |
Normativa |
|
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |