La promotora de la queixa exposa que, d'acord amb la informació publicada a la pàgina web de la Generalitat el dia 3 de juliol de 2012, les sol·licituds d'acreditació econòmica per formalitzar la matrícula universitària sense efectuar-ne el pagament per al curs 2012-2013 s'havien d'emplenar per via electrònica al web de l'Oficina Virtual de Tràmits. Tot i això, quan va intentar fer aquest tràmit, va rebre l'avís que el tràmit estava temporalment fora de servei.
Amb relació a les fallades de la plataforma de l'Oficina Virtual de Tràmits a què fa referència la persona interessada, el Departament d'Economia i Coneixement fa constar en el seu informe que hi van haver dues incidències els dies 4 i 5 de juliol i que durant l'aturada es va informar els ciutadans des del telèfon 012 i des de la mateixa pàgina web.
Finalment, el Departament informa que la persona interessada va poder sol·licitar l'acreditació el dia 6 de juliol de 2012 i que el dia 12 se la va informar que podia descarregar-se l'acreditació.
Respecte de les incidències ocorregudes amb la plataforma de l'Oficina Virtual de Tràmits, el Síndic entén que es tracta d'un problema tècnic i que es van adoptar mesures per solucionar-lo amb celeritat i informar-ne el ciutadà degudament.
Respecte de la informació que apareixia a la pàgina web el dia 3 de juliol de 2012 amb relació als requisits per a la tramitació d'aquesta acreditació, que exigien la presentació de la sol·licitud de manera exclusiva via electrònica, el Síndic considera que s'ha causat desinformació a les persones interessades, i recorda al Departament d'Economia i Coneixement la necessitat de garantir una informació rigorosa, clara i precisa sobre els requisits que recull la normativa vigent.